TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 na Tougestuk

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #381917  av john_e

MRPETTER skrev:Synes du skal senke SKIKKELIG og gjøre det fullt ut da du først skal ha bilen slik: ) men det er bare min mening da;P blir nok kult uansett: )
Får se om jeg får tak i noen coilovers i så fall, men det må komme i andre rekke (må ha hjulene først ;) )

Her er et bilde av senkinga jeg har nå, som får holde i første runde (40/40)
Her vises også den midlertidige kanalfiksen som må byttes ut.
Her vises også den midlertidige kanalfiksen som må byttes ut.
Screen shot 2011-02-24 at 4.30.00 PM.png (2.36 MiB) Vist 894 ganger
 #381929  av john_e

MRPETTER skrev:Ser den: )
Hvis du mangler spoileren så har jeg en liggende: )
Har spoileren liggende :) Den må bare få lakk på seg etter boblefjerning ;)

Har prøvd roterende stålbørste i hjulbuene foran nå, og det tok ganske bra.
Skal få til noen bilder av arbeidet i kveld :)
 #381933  av rkarlsen

john_e skrev:
MRPETTER skrev:Synes du skal senke SKIKKELIG og gjøre det fullt ut da du først skal ha bilen slik: ) men det er bare min mening da;P blir nok kult uansett: )
Får se om jeg får tak i noen coilovers i så fall, men det må komme i andre rekke (må ha hjulene først ;) )

Her er et bilde av senkinga jeg har nå, som får holde i første runde (40/40)
Screen shot 2011-02-24 at 4.30.00 PM.png

Hvor fikk du tak i den senkinga?

Driver å lurer på om jeg skal senke bilen i samme sleng som jeg godkjenner den med turbo.
 #381936  av john_e

rkarlsen skrev: Hvor fikk du tak i den senkinga?

Driver å lurer på om jeg skal senke bilen i samme sleng som jeg godkjenner den med turbo.
Det er Tein fjærer uten TüV som fulgte med da jeg kjøpte bilen fra broren min.
Vet ikke hvor de er kjøpt, men de er ikke mulig å få godkjent dessverre :)

Vet de har ca. 40/40 TRD fjærer på twos'r'us, men aner ikke om de har de riktige papirene ;)
 #382422  av john_e

Da holder jeg på med å skifte til originalfjærer, pluss inspisering og lakkering av hjulbuene foran.
Skal også begynne å lage mal til de nye kanalene nå, så har nok å gjøre for øyeblikket ;)
Ikke helt på topp enda...
Ikke helt på topp enda...
Mr2_Prosjekt.png (2.92 MiB) Vist 842 ganger
 #382764  av ure

MRPETTER skrev:Det er drittøft med "originalbil", og vannvittige brede felger:)

noe i denne duren:
Bilde

Og denne, som faktiskt har diamond racing hjul: )
Bilde
Aldrig hatt så lyst på MK2 før som etter jeg så disse bildene... :shock: :?
 #382890  av john_e

Har begynt å få en ganske rå plan nå :) (synes jeg)
Den involverer en ganske rad. motorsykkeleksos, og diamond-racing felger pluss originallook med 94+ lykter og 91 midtplate.
 #382893  av inzane2012

hmmm, om du ikke har tenkt på turbo konvertering, så ville jeg vert litt forsiktig med eksosen, NA'n trenger litt motstand, så for heftig eksosanlegg kan fort gå motsatt vei :)
 #382895  av john_e

inzane2012 skrev:hmmm, om du ikke har tenkt på turbo konvertering, så ville jeg vert litt forsiktig med eksosen, NA'n trenger litt motstand, så for heftig eksosanlegg kan fort gå motsatt vei :)
Holder den NA ;)
Diameteren blir uendret for ikke å lage bensinsug fra sylindrene (2,5"-ish) men dropper cat'en og setter inn eksosspjeld med vaierkobling mot gasspedalen (evt. manuell spake) ;)
Så det blir motor-->grenrør--> mellomrør-->eksosspjeld-->supertrapp lyddemper :)
 #382898  av inzane2012

john_e skrev:
inzane2012 skrev:hmmm, om du ikke har tenkt på turbo konvertering, så ville jeg vert litt forsiktig med eksosen, NA'n trenger litt motstand, så for heftig eksosanlegg kan fort gå motsatt vei :)
Holder den NA ;)
Diameteren blir uendret for ikke å lage bensinsug fra sylindrene (2,5"-ish) men dropper cat'en og setter inn eksosspjeld med vaierkobling mot gasspedalen (evt. manuell spake) ;)
Så det blir motor-->grenrør--> mellomrør-->eksosspjeld-->supertrapp lyddemper :)
ja, høres vertfall bra gjennomtenkt ut, så blir spennendes å se det endelige resultatet ditt :) må legge ut noen videoer av den og så vi får høre lyden ;)
 #382913  av john_e

inzane2012 skrev:
john_e skrev:
Holder den NA ;)
ja, høres vertfall bra gjennomtenkt ut, så blir spennendes å se det endelige resultatet ditt :) må legge ut noen videoer av den og så vi får høre lyden ;)
Blir noen uker til jeg får satt i gang bygginga av eksosanlegget da, siden det blir å få den godkjent først :)
Sjekka litt priser på Apexi-spjeld, og det ble lik pris fra Ebay og Gotsmoked.no, så blir nok fra sistnevnte :)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 54