TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Konkurranse: Klubblogo!

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #383126  av mr2storbrua
 
Har lekt meg enda litt mer i paint. Det virker som en ellipse er det som er grunnlaget for både Toyota-logoen, Scion-logoen og nesten Lexus-logoen. Derfor starta jeg med det. Ser litt gammeldags ut, men det regner jeg med kan bli fiksa litt på i andre programmer enn paint :wink:
Vedlegg
ts-ogn-logo-resized.jpg
ts-ogn-logo-resized.jpg (6.23 kiB) Vist 13133 ganger
ts-ogn-logo2-resized.jpg
ts-ogn-logo2-resized.jpg (6.23 kiB) Vist 13133 ganger
ts-ogn-logo3-resized.jpg
ts-ogn-logo3-resized.jpg (5.46 kiB) Vist 13133 ganger
 #383150  av john_e
 
Har et a3 ark fullt av små skisser nå ;) Kanskje jeg får tid til å digitalisere på skolen i dag :)
 #383155  av Zepticon
 
john_e skrev:Har et a3 ark fullt av små skisser nå ;) Kanskje jeg får tid til å digitalisere på skolen i dag :)
Hva studerer du?
 #383192  av john_e
 
Zepticon skrev:
john_e skrev:Har et a3 ark fullt av små skisser nå ;) Kanskje jeg får tid til å digitalisere på skolen i dag :)
Hva studerer du?
Macdesign på NKF Trondheim

Fikk begynt på en logo i dag, men er ikke noe å legge ut enda da :)
 #383209  av Zepticon
 
john_e skrev:
Zepticon skrev:
john_e skrev:Har et a3 ark fullt av små skisser nå ;) Kanskje jeg får tid til å digitalisere på skolen i dag :)
Hva studerer du?
Macdesign på NKF Trondheim
Ahh, vell går selv på Industriell Design på NTNU så kunen jo være at du og var derfra:D
 #383225  av john_e
 
Zepticon skrev: Ahh, vell går selv på Industriell Design på NTNU så kunen jo være at du og var derfra:D
Har vurdert noe lignende selv, men har ikke søkt for kommende skoleår enda :)


Når det gjelder logoen jeg begynte på i dag la jeg inn Toyota-rødt, hvitt og svart. Skal det være med en dæsj blått mtp. Norge?

En ting til jeg lurer på: Skal det forandres noe på fargene til forumlayouten? Så mye blått blir vel litt "feil" for et Toyota-forum :)
 #383253  av ArildM
 
Toyota bruker mye rødt og sort så jeg tror jeg ville ha holdt meg til disse fargene.
Det kommer nok til å bli litt andre farger her etter hvert, også i forbindelse med oppgradering av forsiden hvor vi tenker å kjøre rødt hvitt sort som hovedfarger :)
 #383303  av john_e
 
Her er det ene forslaget jeg laga. Bare et forslag, gjenstår finpuss.
Ble litt hakkete med screenshot..
Ble litt hakkete med screenshot..
Skjermbilde 2011-03-09 kl. 13.12.45.png (20.85 kiB) Vist 13064 ganger
 #383354  av SanAndre
 
EXS skrev:den var dritrå John :D
Må jeg si meg enig i, den var stilig :) Men kunne kanskje fått fram Toyotalogoen littegrann mer i bakgrunnen så folk faktisk skjønner at det er Toyota det er snakk om? :)
 #383365  av john_e
 
Audun F skrev:Ikke for å pirke så mye, men kanskje bruke Toyota sine rødfarge også? Ellers så den fin ut selv om jeg personlig ville styrt unna djevel horna :roll:
Det skal være Toyota sin egen fargekode i den originale Ai-fila jeg har. Screenshot'en ble tatt av Pdf'en som ofte gjengir fargene litt feil, så det kan være grunnen ;)
Djevelhorn passer så bra med sportscar delen, så var derfor den ble valgt for akkurat dette forslaget. Forumet er jo tross alt ikke linket til offisielle Toyota :)

EXS, takk :D

San Andre, jeg skal prøve å gjøre Toyota tydeligere ;)
 #383405  av ArildM
 
Bra forslag john_e 8)
 #383721  av chris
 
Jada, jeg vet denne nok ikke passer inn, men jeg synes likevel den er stilig :D

Ey, kanskje ordtaket er verdt noe!
Vedlegg
T_F_LG0000.jpg
T_F_LG0000.jpg (30.55 kiB) Vist 12989 ganger