TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Celica St185 Rallyprosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #385108  av erling
 
celica_st185 skrev:Er nok det samme som den ja, på momentnøkkelen min går ikke skalaen lenger enn 120, men trekker til så mye jeg klarer.
Da kan du jo finne et rør på 3 meter, ta et hjul under armen og stille deg oppå enden av røret :P
 #385172  av kvass_st215
 
viewtopic.php?t=9468

Visste jg hadde sett noe om dette en plass..
 #385181  av celica_st185
 
MOTORSPORTHUSET skrev:jeg har sett at noen aksler er forskellige og noen trenger skive bak mutteren ellers drar du kun fast mutteren i akselen og ikke lageret.
du må sjekke det.
Har faktisk tenkt tanken og nevnte det nettop for en mekaniker her i uka, så skal sjekke opp i dette. Fikk lyder i bilen etter noen runder på reve i dag, så noe galt er det hvertfall.


Fant også ut at jeg må lage en catch-tank til bensin, siden den trekker luft i venstresvinger slik det er nå, hvis det er lite igjen på tanken
 #386152  av celica_st185
 
Har filmet med Gopro HD WIDE, kjøpte på ebay for 1650 kr ca. Turbo er på vei fra Finnsnes med posten (mange takk til
"extreme-mr2" for kjapp levering på posten), så er jeg riktig heldig kommer den ned her i tide før rally Stavanger nå til helgen... Må maskineres og monteres innen fredag kveld :lol:
Denne gangen ble det en ct20b, så håper å hente ut litt mer power enn det har vært til nå :)

Her er forresten årsaken til turbobytte...

Bilde

Eksoshjulet er knekt rett av og forsvunnet utav i eksosen :shock:
 #386153  av celica_st185
 
MOTORSPORTHUSET skrev: klar for rally sørland? det er sååååå gøy.

JA :D Gleder meg sykt til å kjøre på grus på Rally Sørland, koster en fot og en arm, men er sikkert verdt det :lol:
 #386189  av ArildM
 
Ser ut som (kostbar) moro :mrgreen:
 #386595  av celica_st185
 
Da var tragedien ett faktum :x Turboen lå mest sannsynlig ombord i ett godstog som sporet av på Brusand i går, får den hvertfall ikke i tide til Rally Stavanger i morgen :evil:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13