TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Forslag - Mulighet for skalering av bilder?

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #342599  av Scotty
 
Hei!

Er det mulighet for dere å få lagt til en mod som skalerer bilder? Bruker AIR-Box på alle forumene mine, er godt fornøyd. Veldig enkel mod, skalerer til en bestemt størrelse, og åpner bildet i en lightbox når man trykker på bildet. Finnes såklart mange andre mods for skalering av bilder. Link til den jeg bruker -> http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1083005


Scott
 #345062  av mr2storbrua
 
CelicaTurbo er vel teknisk ansvarlig for forumet, men er ikke så ofte han er innpå tror jeg. Prøv å send han en PM, så får du nok svar.
 #384604  av mralp
 
Støtter denne, autoskalerings funksjon er savnet! Tar alltid bilder i 3.2*2.4, og for oss som er antidatanerder er det tiltak å få lagt ut bilder :(
..og nei, forumet trenger ikke lagre originalen på xx mb, den har vi jo selv :D
 #385603  av SiddisSindre
 
Tenkte akkuratt og nevna det med bilde skalering. Er litt deprimerenes og ikke kunne få lagt ut bilder av bilen og fremgangen. Hadde vært veldig bra om det ble muligt å få til :) bruker samme som mralp.

Lykke til, håper dere fikser det! :)
 #385606  av mr2storbrua
 
Anbefaler de som har problemer med å laste opp bilder å lese denne tråden: viewtopic.php?f=1&t=3562

Møtet er blitt utsatt, så denne saken er ikke tatt opp enda...
 #385616  av MR2i
 
Det er så avgjort det beste å få lagt inn mod i phpBB3 som gjør dette automatisk.
Ligger ferdig til implementering her: http://www.phpbbegypt.net/mods/easy_resizer.zip
 #385679  av CelicaTurbo
 
Det får være opp til klubbledelsen men hvor mye skal vi tørke ræven til forumbrukere som ikke gidder å resize bilder selv? Det er da ikke vanlig at forum godtar hva som helst av størrelse, skal dere sende bilder på epost er dere i stor grad avhengig av å resize selv, Facebook støtter heller ikke så veldig store filer for opplasting, så dette er jo noe som alle må forholde seg til på ett eller annet vis. At dere ikke vil resize bilder før dere laster opp til dette forumet er jo da i stor grad grunnet latskap? :D

For min del derimot er det et spørsmål om jeg skal være villig til å gjøre det mer komplisert å holde forumprogramvaren oppdatert pga at den er tilpasset med en slik modifikasjon, det blir da gjentakende merarbeid for meg for at forumbrukere selv ikke orker å gjøre en enkel resize som de uansett må forholde seg til for andre bruksområder på internett ;) I tillegg til det kommer den fellen som jeg har gått i noen ganger før (og som er hovedårsaken til at jeg helst unngår modifikasjoner), og det er at modifikasjonene er tilpasset hver enkelt forumversjon. Det vil si at jeg ikke trygt kan oppdatere forumprogramvaren før modifikasjonen også er oppdatert for å støtte den nye versjonen, og det kan gi oss sikkerhetsproblemer. For ikke å snakke om hva som skjer den dagen utvikleren av den flotte og gratis modifikasjonen får nok og ikke lenger gidder å oppdatere for å støtte nye forumversjoner. Da kan vi i værste fall bli fastlåst til en gammel og sårbar forumversjon, hvor brukerne kan bli utsatt for både spam og informasjonstyveri.

Så jeg håper dette blir vurdert ut i fra om det er et faktisk behov, eller om det bare er "kjekt å ha" fordi folk ikke gidder å gjøre jobben selv ;)
 #385683  av ArildM
 
+1 CelicaTurbo.
Selv Paint holder til å gjøre en slik jobb, for ikke å snakke om tjenester som Imgur eller min.us :)
 #385700  av ArildM
 
Jepp, tror heller vi kan legge ut en god ny Guide (hvis ikke de vi allerede har holder) som beskriver alle mulige Caser som kan oppstå og hvilke metoder som kan benyttes for å unngå problemer med både opplasting, deling og skalering av bilder.
 #385730  av MR2i
 
Jeg kan anbefale http://www.picresize.com/

Her laster man bare opp bildet, velger hvilken størrelse man vil ha.
800 piksler bør det vel være så man får noenlunde kvalitet. Selv kjører jeg alle webbilder til 1000 piksler som skal legges på forumer osv.

Enkel sak. :)