TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Felger til en sort 08 Auris

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #386419  av lexusmann
 
Mr_Storbrua skrev:
lexusmann skrev:Ikke problem, har 8*18 på corollaen min, og lurer på om ikke ET er 40 også...med 225/40-18 på....da kunne de være en liiten tanke bredere bak men ikke mye.... :wink: hvordan går det med felgvalget?
Legger ved et bilde...som du ser er det litt å gå på, kanskje ET 41-42 er bedre?eller er det feil vei?

Det er feil ja. Jo mindre innpress, altså "ET" jo lenger UT går felgen.
Ah, får visst ikke det der inn jeg, hehe...hadde kanskje blitt bedre med 38 da.... :wink: vet jo ikke hva han er ute etter, men...
 #386428  av inzane2012
 
nei, di skal jo ikke stikke ut av hjulbuen, men mest mulig kant i kant :)
får ta å sjekke ut ett utenlansk toyota forum jeg fant, var litt flere som la ut aurisen sin der :P hehe
 #386444  av lexusmann
 
inzane2012 skrev:ser ut som 18x8" et40 er det som passer best :)

har funnet drømmefelgene til aurisen og, men blir vel å velge ett billigere alternativ :(
http://www.weds.co.jp/english/products/ ... l#ch_wheel disse her i blue light chrome hadde sett grisefett ut!
ÅÅÅ, de der var jo skikkelig rå da!!! :D
 #386445  av Mr_Storbrua
 
hvor stort blir 18" på en auris da?

Etter min mening så må de felgene se litt "store" ut for å bli skikkelig kule. Så må de fylle skikkelig ut :)

Er det 16" som er originalt på auris?
 #386449  av inzane2012
 
Fred har jo lagt ut bilde av sin auris med 18", men designet på felgene gjør jo at di ser litt mindre ut...
18" tror jeg er maks før det begynner å gå utover kjørekomforten, og det hjelper jo på med litt senk...

men er så faen at det skal vere så innihelvette mye å velge mellom... hadde egentlig bestemt meg for noen litt "enkle" 5eikers felger, men etter jeg har såtte inne på ei side nå og sett på felger med svææær kant, så fikk jeg litt lyst på det og :P

men endre nok opp med å kjøpe fra sharif's eller martins da det er di to som har di felgene jeg har mest lyst på og som ikke koster skjorta, fant ett sett hos sharif som kom på nett over 9lapper med dekk levert på døra...
 #386636  av lexusmann
 
Så fin ut den der...hvilken farge er det på aurisen din? syns bare ikke svarte felger passer alle typer farger...men det er meg da, hehe.... :wink:
 #386668  av Fred
 
En jeg jobber sammen med satt på 19" på aurisen sin forrige uke. Ble bra det.
TMS senkesett, usikker på dekk/felgdim og innpress, men han har littegrann sjarmerende subbing når han kommer i store dumper bare. Ikke no farlig.
 #386675  av inzane2012
 
Fred skrev:En jeg jobber sammen med satt på 19" på aurisen sin forrige uke. Ble bra det.
TMS senkesett, usikker på dekk/felgdim og innpress, men han har littegrann sjarmerende subbing når han kommer i store dumper bare. Ikke no farlig.
hehe, tror jeg holder meg til 18" jeg, blir hakket billigere med dekk og da :)
men ser vertfall ut som 8x18 et40 er det magiske tallet, samt 30-35mm senk :)
tenker jeg bestiller senkesettet når lønna kommer denne mnd, så stikker jeg inn til min morfar og henter sommerhjula og gir di en liten shine'ings før jeg legger di ut for salg :)