TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 na Tougestuk

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #386656  av lasse
 
Aiaiaia, de 17x9 felgene der kommer til å stikke veldig utafor foran, kan hende du går klar av fjærbeinet foran, men det er isåfall ikke mye om å gjøre.
Bak vil det passe bedre, men regn med brutal valsing der også, jeg kjører med 9" brei felg bak, med ET30 og jeg har valsa filler av hjulbuene for å få plass,kappa i fangeren og i "fartsstripelista" som går langs siden. Jeg kjører jo med 245 breit dekk også da, så det tar jo litt mer plass. Har også over 2 i negativ camber for å få hjulet inn under hjulbuen.
Pass deg for å gå for for mye dekkstrekk, veldig fort at det siver luft ut da, sleit med det når jeg hadde 225 på 9" brei felg, dette er ett problem som blir værre med sportslige dekk som har stivere side.
 #386660  av john_e
 
Hvor mye utstikk blir det snakk om foran tror du? Holder det med valsing der?
Fartsstripelistene på min er for det meste knekte, så det går greit å kappe litt i :)

Kan bli et problem med siving av luft med 205/40-17 Federal 595 ja, er ikke akkurat myke sidevegger :)
 #386686  av lasse
 
Nesten 2,5 cm utenfor skjermen i følge denne kalkulatoren (som stemmer veldig bra med mine felger ihvertfall)
Men om du går klar av fjærbeienet er jo en annen sak, jeg har 8" ET35 foran, og har såvidt klaring til fjærbeinet.
Og når man går såpass breit og med det innpresset spørs det om det ikke subber i hjulhusene ved sving også :?
 #386696  av inzane2012
 
hadde 8" brei på min mr2 og et42, og hadde kanskje toppen 2cm å gå på før det hadde tatt borti fjørbeinet på innsida av hjulet, og med 215/35 dekk så var det jaggu ikke mye som skulle til før hjulet hadde tatt oppi demperskåla på fjørbeinet heller :P
 #386783  av john_e
 
Kjører på Castrol Magnatech 10w-40 fra og med i natt.

Var ute å testa den herlige Mr2'en nå, og jeg opplevde ikke like mye risting i rattet som tidligere..
Mulig forklaring: Gikk over for å etterstramme hjulboltene, noen hadde bittelitt til å gå på (Ja, må begynne å bruke momentnøkkelen min :lol: )
Hadde også noe å gå på ved etterstramming av mutterne på dempertårnene, så tror det kan ha vært noe av problemet med risting ;)

Hvis det viser seg at ristingen er borte ved neste høyhastighetstest, så skal jeg beholde felgene jeg har nå og heller ta en oppussing + spacere. Da får jeg råd til å oppgradere til hvassere dobbelteksos eksos uten cat 8)
Muligens også ny frontleppe, synes det trengs :)
 #386797  av Drafter
 
john_e skrev:Kjører på Castrol Magnatech 10w-40 fra og med i natt.

Var ute å testa den herlige Mr2'en nå, og jeg opplevde ikke like mye risting i rattet som tidligere..
Mulig forklaring: Gikk over for å etterstramme hjulboltene, noen hadde bittelitt til å gå på (Ja, må begynne å bruke momentnøkkelen min :lol: )
Hadde også noe å gå på ved etterstramming av mutterne på dempertårnene, så tror det kan ha vært noe av problemet med risting ;)

Hvis det viser seg at ristingen er borte ved neste høyhastighetstest, så skal jeg beholde felgene jeg har nå og heller ta en oppussing + spacere. Da får jeg råd til å oppgradere til hvassere dobbelteksos eksos uten cat 8)
Muligens også ny frontleppe, synes det trengs :)
burde du ikke kjøre på 10-60 eller noe sånt? hvis du kun bruker til herjing..
biltema rør funker jo knall, mye morsommere å sveise eget og :P
er jo bare tull å betale 5000 og mer for et chroma eksosanlegg som er mer til showoff men.
 #386832  av john_e
 
Drafter skrev:
john_e skrev:Kjører på Castrol Magnatech 10w-40 fra og med i natt.
burde du ikke kjøre på 10-60 eller noe sånt? hvis du kun bruker til herjing..
biltema rør funker jo knall, mye morsommere å sveise eget og :P
er jo bare tull å betale 5000 og mer for et chroma eksosanlegg som er mer til showoff men.
Skal se hva jeg får tilgang på av herjeoljer utover sommeren, 10-50 holder vel ganske godt? :)
Har utrolig lyst til å sveise eget ja, er enig i at det er litt svinaktige priser på en del av anleggene.
I så fall bygger jeg nok inn en ECV for å dempe lydnivået ved cruising i byen :wink: Har lyst til å oppretholde 2-rørs konfigurasjonen da.
 #386856  av john_e
 
Andrepedersen skrev:hva med slike dr.ling har på sin? Synes de er maks prono på mr2 :)
Hvis jeg ser at felgene jeg har tåler høy hastighet uten å vibrere, så beholder jeg dem :) Hvis ikke, er det for eksempel noe lignende som de på dr.ling sin som er aktuellt ;)
Håper egentlig på å kunne bruke de jeg har nå pga. alt det andre jeg kan oppgradere da 8)
 #387536  av john_e
 
Lurer på om jeg skal lakkere fronten med det første, eller la den være hvit med stickerbombing i stedet? Noen innspill :?:

Skal også lage meg en ny catback for mindre struping.
Hva med en lang 2,5" rettgjennom-lyddemper + galvanisert 2,5" rør med svart bandasje og skråskjæring?
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 54