TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• G6r logg.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #386021  av EXS

et par bilder til av nydusjet bil 8)

Bilde

Bilde

@inzne:

titan deler er dyrt... du vet jeg holder meg til bakgårdstuning :lol:
 #386030  av Mr_Storbrua

siste bildet fra vaskehallen på toyota eller?
 #386050  av EXS

nei vaskehallen på esso Fevik :wink:

nå trenger jeg noen innspill fra dere motorhviskere igjen :D

etter og fått kjørt litt med det nye innsuget så har jeg nå tilsynelatende mistet noe på bunnen men fått det igjen på slutten, problemet er da at jeg bare har rundt 1500-2000rpm igjen og gå på....

så slik det er nå så er motoren litt gurglete opp til ca 4500-5000 rpm også slår den skikkelig inn etter det hva kan dette være? er det noe jeg kan gjøre for og få den til og reagere litt tidligere? justere tenning (og itilf hvordan)? (kjører alltid på 98) er "gurglingen" at den får for lite eller for mye bensin? er det noen "enkel" måte og flytte turtalls sperra på en vvt-i motor med denzo styring?
vi var så vidt inne på dette med litt større dyser men fikk vel ikke noe endelig avklaring på det?

eller er dette prisen jeg må betale for og kjøre med oversize spjeld og manifoil?
 #386055  av inzane2012

men du vet espen, det koster å vere kar ;) og denna bilen her begynner å fortjene noe litt mer gromdeler nå ;)
 #386056  av EXS

du skal få stående applaus visst du klarer og finne noen gromdeler til akkurat denne motoren ;)
 #386097  av ArildM

Du har ikke hjernen til den andre motoren å prøve med? Evt sette på både større dyser og hjerne for å få den mest mulig lik den motoren du henta deler i fra?
 #386149  av EXS

bytta dyser dyser idag, fra 180cc til 260cc og det virket som jeg fikk tilbake noe respons i mellomregisteret :) en annen forskjell på de "nye" dysene er at de har 12 fordelingshull fremfor 4 i de gamle. Neste på agendaen er og undersøke litt om chipping/omprogrammering av motorstyring

merker jeg finner på unnskyldninger for og ut og kjøre nå :P har kjørt på butikken for samboeren 3 ganger idag
 #386819  av EXS

da har jeg funnet ut hva neste steg på motoren blir, kommer rett og slett til og stroke 3zz`en til 1,8L , kjøper nye rådelager og stempelringer og flytter veivaksel og stempler over fra 1zz motoren + seff dyser og manifoil men det er jo allerede gjort :)... vil da også få litt høyere kompressjon en 1zz`en har org,

en kar på et engelsk forum gjorde dette og endte opp med i overkant av 140 hk

så får det briste eller bære :lol:
 #386857  av EXS

hvor mye pleier slike rådelager og stempelringer og ligge på i pris?

er vel også mulig og "gjenvinne" de som allerede står på visst de ser ok ut... men hvordan vet jeg at de er ok?? hva et tegn på slitasje o.s.v.
 #386859  av john_e

EXS skrev:hvor mye pleier slike rådelager og stempelringer og ligge på i pris?

er vel også mulig og "gjenvinne" de som allerede står på visst de ser ok ut... men hvordan vet jeg at de er ok?? hva et tegn på slitasje o.s.v.
Slitte lager har ofte striper og "brente" soner der ett eller flere lag har blitt slipt vekk :)
 #386865  av inzane2012

john_e skrev:
EXS skrev:hvor mye pleier slike rådelager og stempelringer og ligge på i pris?

Slitte lager har ofte striper og "brente" soner der ett eller flere lag har blitt slipt vekk :)
dobbeltpost, sletta den ene jeg :)
 #387227  av EXS

da var motoren på operasjonsbenken og jakten på veivaksel har begynt
Bilde

trodde bare det var og hive av bunnpanna og skru ut akselen slik det gjøres på eldre motorer, men det stemte jo ABSOLUTT ikke :evil:

så planen min om og bytte veivaksel på bilen imens motoren står i bilen kan jeg bare glemme... stort sett hele motoren må demonteres

litt av delene så langt
Bilde

kamdrev og trigger hjul
Bilde
Bilde

her dreit jeg meg loddrett ut rett og slett, trodde jeg kunne dra stemplene ut nedenifra.... det funket SVÆRT dårlig og nå får jeg de ikke opp i sylinderen igjen og jeg får ikke dratt de lenger ned p.g.a. stemplene sin asymmetriske form..... noen forslag på hva jeg kan gjøre her? er ikke krise uansett da jeg strengt tatt kun trenger veivakselen... er rimelig sikker på at stengene er like på 3zz`en og 1zz`en , skal faktisk være tykkere stenger på 1,6literen

Bilde

slik så stort sett alle lagrene ut
Bilde

fikk tilslutt etter mye banning og knoting delen jeg var ute etter :)
Bilde
 #387232  av Mr_Storbrua

Artig tråd og følge med på dette :) Har du noe utdanning innen bil? Eller kun hobbymekaniker?
 #387237  av EXS

Mr_Storbrua skrev:Artig tråd og følge med på dette :) Har du noe utdanning innen bil? Eller kun hobbymekaniker?
som det sikkert kan sees på mange av "prosjekta" mine så er jeg kun hobbymekaniker, drevet med biler i 12 år av og på så har litt grunnkunnskaper, men som eksempelet med stempelene viser så er jeg fortsatt inne i en læringskurve ;)
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 51