TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min nye bil: Toyota mr2 Sw20 kawasaki lime green

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #387509  av stianøverland

Godt å vite at den blir tatt godt vare på! Var ikke Morro å se den kjøre avgårde. Men sånn er det :-) du virket som en flott fyr så går sikkert bra.:-) ut med bilder!!!
 #387560  av vegardsandvik

Takk for det ! Slenger ut bilder så snart jeg har gjort noe med bilen. skal se om jeg får rengjort motorrom iløpet av helgen også :D bilder kommer ....
 #387578  av stianøverland

Vask veldig forsiktig :-) helst med trykklyft å en fuktig klut. Kommer det vann bort i tenningssystemet kan den være vanskelig å starte. Hvis du skulle vert uheldig er det bare å ta av pluggledninger å fordelerlokk. Å blås det tørt. Det kan være lurt fra tid til annen å dra av plugghetta på sylinder 3 og 4 og blåse tørt. Kan renne litt ned der når det regner så mye som det gjør i Bergen :-p
 #387579  av vegardsandvik

hehe, ja det er ikke ofte det ikke er regn i luften her :) skal være forsiktig, men fant ut at jeg må vente til neste uke da alle rengjøringsmidlene jeg hadde var inne i huset da det brant ned i januar :-p sitter forresten å tenker på om jeg skal kjøpe luftinntak over "motorpanseret" slik som de orginale mr2 turbo har :) lurer på hvordan det hadde sett ut?
 #387581  av inzane2012

var motoren din så følsom for vann da stian? jeg brukte nå høytrykksspyler på mr2'n :) var litt skeptisk før jeg satte i gang, men hadde ikke noe problem etterpå :) bare vere litt forsiktig så du ikke spyler rett på fordeleren og nedi mot tennpluggene :)
 #387900  av vegardsandvik

TakkTakk! ja jeg satt akkurat å tenkte på det. så det blir nok en tur bort der ja! hvilken dato var det igjen? Hadde vært kjekt å møtt noen andre mr2 eiere :D
 #387933  av vegardsandvik

Okai! er jo streetmeet nå 2.påskedag, rundtom der som Arenum var :)
 #387957  av vegardsandvik

åjaa. Heller glede deg til et traff når bilen er heelt ferdig :D er litt usikker på om jeg skal. har oppkjøring på bil i Mai, så er ikke så kult å sitte på passasjersete i den bilen der hele dagen !
 #387962  av stianøverland

hvis du skal montere "snorkeler" som forøvring turboen ikke hadde orginalt :P så vil nok motoren bare bli varmere.

bilen er laget for at lufta skal gå opp under bilen å ut gjennom motorrommet, det er derfor viftene står der suger ut. hvis du setter inn snorkeler, vil det bare bli sirkulasjon inne i motorrommet og det er ikke akkurat en fordel :) så hadde jeg vert deg, hadde jeg droppet snorklene :)

BILDER!

inzane: den blei ekstremt følsom for vann etter at jeg byttet alt av tenningsdeler i fjor høst. merkelig, for alt er bestilt orginalt fra toyota, men en dråpe er nok til at den ikke tenner/fjusker. går helt fint når det renger men bare være forsiktig med vasking
 #387972  av ArildM

Ikke sett på snorkler, ser ikke bra ut, men det er bare min smak. Fungerer også mot sin hensikt som sagt ovenfor :)
 #387992  av vegardsandvik

såpass! den sikulasjon tenkte jeg ikke på. er jo igrunn ganske logisk :) da tar jeg å dropper det !

Jeg merket heldigvis ikke noe som helst da jeg tørket over litt her og der i helgen. ble bare med en våt klut ettersom jeg kom på at alle rengjøringsmidlene låg inne på rommet mitt da huset vårt brant ned i januar :-p

Skal høre med typen til mamma imorgen om han kan skaffe og skjifte clutch for meg snarest. glemte helt at han eier eget verksted :D Hvis han skjifter det så lover jeg masse bilder ! har tatt noen men blir så dårlig med mobilcameraet....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9