TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's AW11 (Bandit)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #375270  av ArildM

En gang 20v, alltid 20v sier nå jeg da :D
Gleder meg som en unge til ACR allerede 8)
 #375329  av ure

Hva skjer med den gamle 20 ventileren i fremtiden da? Skal den selges?
 #375386  av ArildM

Den gamle 20v motoren selges nok ja. Den starter og sviver fint på tomgang uten noen ulyder, så jeg tror ikke det er store operasjonen for å få den til å bli bra igjen :)
Evt har den jo noen fine små spjellhus som gjerne kan stå på en 16v motor :)
 #375596  av ArildM

ure skrev:Flink å kjøpe gaver til deg selv du, hvordan går det med rusten i bilen da?
Rusten går det så som så med kan du si. Har noen skjermbreddere som blir temp fiks frem til jeg får kostet på den rustsveising og hellakkering.
Akkurat nå er bilen parkert på en oppvarmet hall på Frosta, og der skal den få stå til i Februar/Mars i alle fall :)
 #375615  av Andrepedersen

ArildM skrev:
ure skrev:Flink å kjøpe gaver til deg selv du, hvordan går det med rusten i bilen da?
Rusten går det så som så med kan du si. Har noen skjermbreddere som blir temp fiks frem til jeg får kostet på den rustsveising og hellakkering.
Akkurat nå er bilen parkert på en oppvarmet hall på Frosta, og der skal den få stå til i Februar/Mars i alle fall :)

Er det mye rust det er snakk om ???
 #375652  av ArildM

Tja, bakskjermene som har fått det da. Se bilder side 13 og 14 i tråden.
 #375702  av Andrepedersen

ArildM skrev:Tja, bakskjermene som har fått det da. Se bilder side 13 og 14 i tråden.
Bytte begge to der ja.. Er greit å kutte den vekk, og sveise på nye, men er det forbanna karroseriarbeidet jeg hater :P
 #375721  av ArildM

Ordner det klar til sveising jeg ja hehe ;)

Hvis ikke har jeg Paul Woods som en plan B.
Han tar 30k for full rustsveising + hellakkering så det kan jo kombineres med en liten englandstur en gang da ;)
 #381070  av ArildM

Da var det ankommet en helt streit 20v Blacktop hos David, sykt hvor jeg gleder meg :)
Takker David for hjelp med importen og gode tips på hva som bør gjøres med motor før den settes inn :)
 #388591  av ArildM

Da har planene forandret seg en del for Mr2en, igjen. Blir å frakte bilen til Woodsports i Høst.

Planen var egentlig å få den med på Sommertreff i år, men ser nå at det ikke er innen rekkevidde. Samtidig sto valget mellom å bare slenge inn en uoverhalt 20v motor, eller å gå på en full motoroverhaling. Har nå bestemt meg for at det blir totaloverhaling på alle plan, rustsveising, lakkering, nye felger, ny motor (satser på å klare 0-100 på under 6 sekunder), ny 6trinnskasse med LSD.

Estimert budsjett 80'000-100'000.

Nåværende Planer:

Lakkeringsplan=AE86 stil, aldri sett dette på en AW11 før:
Inspirasjon:

Nåværende:
Bilde

AE86 stil:
Bilde

Motor:
Hemmelig 8)

Girkasse:
6trinns med LSD

Understell:
Tokico Illumina + TRD fjærer + Polyforingssett

Felger:
Rota RB (eller liknende OldSchool) 15x7 + 15x8
Bilde

Karosseri:
Style Auto Styling + Litt diskret bredding av bakskjermer (?)

Forhåpentligvis ferdigstilt våren 2012, får se hva det blir til når jeg starter i ny jobb :oops:

Ellers så skal KE30en inn på EU kontroll snart. Skal bare fikse litt frieksos så tipper jeg det ikke blir noen store overraskelser :)
Får se om jeg klarer å holde fingrene unna når det gjelder innkjøp til denne, har leverandør på 30mm senkefjærer, polyforingssett, 25mm senkeklosser i Australia + felgplaner for denne også :roll: Heldigvis mye som går an når man er singel og bor billig :mrgreen:
 #388605  av Mr_Storbrua

Se det.. detta blir virkelig bra :)
 #388616  av ArildM

Takk for det :)
Blir en unik bil hvis alt går som planlagt i alle fall :D
 #388627  av EXS

tror dette kan bli bra 8)

hva med og droppe vinga visst du går for ae86 stil? har sett noen mk1 uten og det ser dritrått ut med rett stuk
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 76