TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lakkering av Caliper og Trommler.

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #364315  av Toyota Carina
 
Mooorn! Jeg mener å huske jeg har lest ett sted att man trenger spesial lakk for å lakkere calipere, er dette noe jeg bare mener, eller er det fakta?:p og samme da om trommler, noen spesiell lakk eller bare å kjøre på med hvem som helst?
 #364324  av Mr_Storbrua
 
Er like greit å bare kjøpe caliper lakk, fåes hos f.eks bilxtra, mekonomen og sikkert meca også..

Er ikke sikker på hvor mye varme vanlig billakk tåler, da jeg aldri har sjekka det, men hvertfall om du kjører litt hardt så vil det mest sannsynlig bli i varmeste laget.

En kompis av meg lakka sine calipere med vanlig lakk. Det funka en stund hvertfall, men vet ikke om det holdt i lengda..
 #364350  av Toyota Carina
 
Mr_Storbrua skrev:Er like greit å bare kjøpe caliper lakk, fåes hos f.eks bilxtra, mekonomen og sikkert meca også..

Er ikke sikker på hvor mye varme vanlig billakk tåler, da jeg aldri har sjekka det, men hvertfall om du kjører litt hardt så vil det mest sannsynlig bli i varmeste laget.

En kompis av meg lakka sine calipere med vanlig lakk. Det funka en stund hvertfall, men vet ikke om det holdt i lengda..

Supert:D takk skal du ha:) da huska jeg ikke så alt for feil:)
 #369275  av loft
 
Hammerlit (t)
 #389312  av Bjørn Eirik
 
Jepp, 'egen' caliperlakk funker selvfølgelig veldig bra, men etter å ha lakket caliperne på min gamle S4 for 5 år siden og de fortsatt er blanke og fine, må jeg si jeg heller til to strøk Hammerite glatt lakk! På konas bil sprayer jeg lett over med 'den sorte lakk jeg må ha for hånden' omtrent hver vår når jeg bytter hjul, og det ser bra ut det også. Børster bare litt med stålbørste først.
Supraen fikk sort spray på både calipre og holdere når jeg pusset opp bilen for 8 år siden (dæggern så tiden flyr..), men der har det blitt litt grått med tiden. Har ikke hatt av hjulene så vidt jeg husker heller siden.. :? Kjøres ikke så mange km i året, gett!
På tromler ville jeg brukt en litt mer varmetålig lakk, caliperne blir som regel ikke så varme at det gjør noe.