TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 na Tougestuk

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #388969  av john_e

ArildM skrev:I mørket er alle ulver grå sier dem :)
Sort pluss klarlakk, eller bare klar sort?
Bare klar sort, har erfart at lakken av denne typen tåler det over tid :)

Ser brukbart ut i dagslys også :) Tenker jeg våtsliper den om en stund, bare for å få perfeksjon i overflaten ;)

Driver på med våtsliping og poléring av blinklysene foran, så så jo matte og fæle ut.
Vann+p800, vann+p1200, autosol og autoglym :) Skinner som bare det!
 #389067  av ArildM

Proffsigt :D
Er jo en fordel med å ha sort bil, ikke så vanskelig å finne rett farge til den om du må lakkere litt 8)
 #389078  av EXS

du burde kanskje legge klarlakk på fangeren visst du har planer om og våtslipe, er fort og pusse gjennom visst du sliper rett på lakken, det er min erfaring ihvertfall
 #389144  av Mr_Storbrua

EXS skrev:du burde kanskje legge klarlakk på fangeren visst du har planer om og våtslipe, er fort og pusse gjennom visst du sliper rett på lakken, det er min erfaring ihvertfall
Er det samme om han legger klarlakk eller ikke. Like fort og slipe igjennom på den.
 #389147  av Andrepedersen

EXS skrev:du burde kanskje legge klarlakk på fangeren visst du har planer om og våtslipe, er fort og pusse gjennom visst du sliper rett på lakken, det er min erfaring ihvertfall
Vist han sliper så lett igjennom er detfor tynt strøk me lakk
 #389176  av john_e

Har field-testa lakken litt nå, og har kommet fram til at jeg driter i våtsliping. Ser jo bra nok ut til touge kjøring :mrgreen:
MRPETTER skrev:Mangler bare Touge-stuket nå :mrgreen: hehe
Mangler passende felger, er på konstant utkikk på finn også.
Har meget lyst på diamond racing felger nå ja. Dollaren er jo så svak også :mrgreen:
 #389289  av john_e

Har fått lånt noen 15" stålfelger fra en passat for å ta noen "forskningsbilder."

Satt dem bare utenpå de som er der, men fikk en liten anelse om hvordan størrelsesforholdene blir.
Blir selvfølgelig strekk og bittelitt lavere profil på et sett med skikkelige breie stålfelger.
IMG_3055.JPG
IMG_3055.JPG (21.07 kiB) Vist 439 ganger
IMG_3054.JPG
IMG_3054.JPG (33.79 kiB) Vist 439 ganger
Kan det bli bra med 15" Diamond Racing felger eller? :)
 #389322  av Drafter

john_e skrev:Har fått lånt noen 15" stålfelger fra en passat for å ta noen "forskningsbilder."

Satt dem bare utenpå de som er der, men fikk en liten anelse om hvordan størrelsesforholdene blir.
Blir selvfølgelig strekk og bittelitt lavere profil på et sett med skikkelige breie stålfelger.
IMG_3055.JPG
IMG_3054.JPG
horfor så jæveli små felger?
GÃ¥r jo fint med 17-18" uten problem..
 #389335  av john_e

Drafter skrev:
john_e skrev:Har fått lånt noen 15" stålfelger fra en passat for å ta noen "forskningsbilder."

IMG_3055.JPG
IMG_3054.JPG
horfor så jæveli små felger?
GÃ¥r jo fint med 17-18" uten problem..
Er flere grunner til det:
- Billigere å slite ut dekk og herje
- Trenger ikke ødlegge alt av felger i veihull
- Stuket ser råtøft ut
- 15" leveres som standard i D.R. hjul
 #389340  av ArildM

15" felger med litt breie dekk med profil på gir et kult stuk synes jeg, ikke så mange som kjører med den stilen. Billige dekk er jo heller ikke dumt :)
 #389351  av john_e

ArildM skrev:15" felger med litt breie dekk med profil på gir et kult stuk synes jeg, ikke så mange som kjører med den stilen. Billige dekk er jo heller ikke dumt :)
Tenker faktisk at det kunne vært helt villt med kromfinish og stickers på dem.
Ja, noen vil si: "Amerikanestuk!!," men helhetlig sett, sammen med de andre mods'a jeg planlegger, så har jeg tro på skikkelig touge-stuk.
Planlegger en del strekk :)
Drafter skrev:http://cgi.ebay.co.uk/Toyota-Altezza-GO ... 3364a9ffa6

tviler sterkt på at det blir tøffere enn med disse :P

men du kjører vel 185-60 15 du da :( blir råtøft
For kule japsefelger, se her i steden :mrgreen: http://speedhunters.com/archive/2008/09 ... -pt-2.aspx

Blir ikke 185/60-15 her nei :P Skal MINST ha 205 bredt som jeg har nå, stålfelgene kan være fra 8 til 10 tommer i bredde. Det blir dekk selv om jeg har strekk ;)

HVIS det dukker opp noen sykt tøffe japanske hjul til riktig pris skal jeg vurdere det.
Har sett mye på Enkei RPF1, men til 10k så ser jeg mye annet som kan gjøres først.
(Tenk hvor redd jeg måtte ha vært for å kantkjøre noe sånt ved litt morrokjøring :P )
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 54