TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • SamletrÃ¥d for motorrelaterte smÃ¥klipp fra f.eks YouTube

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #389456  av ArildM
 
Syyyyyyyk lyd av 4 rotors Wankel.
Sikler av og til på veteranmazda med Wankel, hadde vært rått å bygge heftig motor i en sånn en :oops:
 #389472  av Zepticon
 
ArildM skrev:Syyyyyyyk lyd av 4 rotors Wankel.
Sikler av og til på veteranmazda med Wankel, hadde vært rått å bygge heftig motor i en sånn en :oops:
Haha men så koster det også flesk å få customlaget en veiv til dem. Er en hos oss som pussler med en slik sak og det kommer fort opp i nybil priser bare for motoren;)

Da er jo 20b NA med peripheral port langt billigere og nesten like rått. 13 000rpm <3
 #389474  av ArildM
 
Absolutt. Har ingen planer om å bygge 4 rotors motor nei. Heller 13b(er vel det den heter i nyere rx7?) eller 20b motor ja :)
Får litt gamp utav de også :)

Får man godkjent motorbytte til Rotary på en gammel Mazda hvis det ble levert med rotary fra fabrikk? Eller er det bare å bygge og late som ingenting på Eu kontroll :mrgreen:
 #389485  av Zepticon
 
ArildM skrev:Absolutt. Har ingen planer om å bygge 4 rotors motor nei. Heller 13b(er vel det den heter i nyere rx7?) eller 20b motor ja :)
Får litt gamp utav de også :)

Får man godkjent motorbytte til Rotary på en gammel Mazda hvis det ble levert med rotary fra fabrikk? Eller er det bare å bygge og late som ingenting på Eu kontroll :mrgreen:
Godkjennt blir det ikke uten at du har tuv eller om noen tryller litt slik toyparts kan av og til:D
Men om du treffer en EU kontrollør som ser forskjell på 12a (gammel wankel) og 13b (rx7) så slipper du igjennom uansett.
Eneste som kan være trøbbel er at motorkoden står midt i glaningen når du kikler nedi, så kan være greit æ skjule sånnt om du bygger om.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 57