TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #389736  av celicat23

Da har sony kds-55a2000 gjort nytten sin (http://forbruker.no/digital/tester/tv/a ... 526536.ece). Takker for mange gode år med underholdning. Så er sony kdl-55ex500 bestilt (http://www.lydogbilde.no/test/knallgod-allrounder). Gidder ikke betale nesten 30.000kr for en tv igjen, og dustinhome har tilbud på kdl-55ex500 til 8990kr (!) nå så slo til. Tror det blir bra.

Hvis noen vil ha kds-55a2000'en så gis den bort mot henting når nye tv'n er på plass. Litt gulskjær i bilde og en tilbakevennende svak summelyd fra tid til annen, helt etter hvilken inngang du bruker.
 #389782  av EXS

da har jeg sett Fast Five på kino, bra film egentlig... glad jeg satt til rulleteksten var over og fikk med meg de siste "bonus" scenene.... ser nesten ut som det kommer en 6er og
 #389833  av inzane2012

2r-e-rik skrev:
inzane2012 skrev:haha, nei du...

jobben min går ut på å sørge for sikkerheten til personellet rundt bana :) vi lager lysvarslings anlegg som er trådløse slik at flagg vakter kan plasseres lenger unna banen, og dermed lenger unna faren bilsport innebærer...
Vist di klikke på linken i signaturen min, så kan du lese mer om det...
det høres i grunn flott ut du.. jeg har ikke vært langt unna å bli truffet av deler og biler som har kommet flyende på lyngåsbanen..
men det jeg er redd for med det lysvarslings anlegget er at flaggvaktene blir droppet og brannvakta blir stående igjenn alene rett ved siden av banen..
tror ikke du skal vere redd for det :) var på Eikås Motorsenter i helga hvor det ble kjørt første runde i NM Rallycross, og lysa fungerte perfekt, alle vi har snakket med være seg bane eiere, førere og bane personell har blir veldig imponert over lyssystemet, og selv om vi kan styre alle lysa fra race-kontroll så blir det fortsatt brukt flagg vakter på banen, vi har bare bytta ut flagga med en liten og lett håndsender :)

kan forresten anbefale alle å se finale rundene fra NM idag, MYE action på banen :)
 #389856  av 2r-e-rik

inzane2012 skrev:
2r-e-rik skrev:
inzane2012 skrev:haha, nei du...

jobben min går ut på å sørge for sikkerheten til personellet rundt bana :) vi lager lysvarslings anlegg som er trådløse slik at flagg vakter kan plasseres lenger unna banen, og dermed lenger unna faren bilsport innebærer...
Vist di klikke på linken i signaturen min, så kan du lese mer om det...
det høres i grunn flott ut du.. jeg har ikke vært langt unna å bli truffet av deler og biler som har kommet flyende på lyngåsbanen..
men det jeg er redd for med det lysvarslings anlegget er at flaggvaktene blir droppet og brannvakta blir stående igjenn alene rett ved siden av banen..
tror ikke du skal vere redd for det :) var på Eikås Motorsenter i helga hvor det ble kjørt første runde i NM Rallycross, og lysa fungerte perfekt, alle vi har snakket med være seg bane eiere, førere og bane personell har blir veldig imponert over lyssystemet, og selv om vi kan styre alle lysa fra race-kontroll så blir det fortsatt brukt flagg vakter på banen, vi har bare bytta ut flagga med en liten og lett håndsender :)

kan forresten anbefale alle å se finale rundene fra NM idag, MYE action på banen :)
det kommer vel aldri på tv.. men jeg kjenner noen som deltok der i helga så jeg får vel en uppdate snart..
 #389862  av inzane2012

Ã¥joda, var tv-folk der, men hvilken kanal vet jeg ikke, sikkert viasat motor...

en som hadde en heftig kræsj, kom på 2 hjul ut av ene svingen og fikk en dytt bakfra, så han rulla rundt en 2-3 ganga på siste runden... gikk heldigvis bra med han, men løpet var rødflagga... Var og en stor kræsj i A-finalen i super nasjonal kl3 i starten, en fører som blei skada, nett så vidt han klarte å krabbe ut av bilen så da var det rødflagging der og...
 #389866  av 2r-e-rik

inzane2012 skrev:Ã¥joda, var tv-folk der, men hvilken kanal vet jeg ikke, sikkert viasat motor...

en som hadde en heftig kræsj, kom på 2 hjul ut av ene svingen og fikk en dytt bakfra, så han rulla rundt en 2-3 ganga på siste runden... gikk heldigvis bra med han, men løpet var rødflagga... Var og en stor kræsj i A-finalen i super nasjonal kl3 i starten, en fører som blei skada, nett så vidt han klarte å krabbe ut av bilen så da var det rødflagging der og...
ja.. det kan stemme.. men det er en kanal jeg ikke har..

ellers så høres det jo ut som det pleier.. det er jo jævlig morro med all bulkinga..
veit du hvordan det gikk med per øyvind krogseth i hvit porsche 944?
 #389871  av 2r-e-rik

inzane2012 skrev:ja, det ikke ikke så veldig bra for å si det sånn... blei vel frakjørt det meste som var der ute...
hehe.. jaja.. etter så mange år i garasjen så veier det vel ikke opp i mot en volvo...

christian sandmo da? greide den blæra der noe i det hele tatt?
 #389872  av inzane2012

2r-e-rik skrev:
inzane2012 skrev:ja, det ikke ikke så veldig bra for å si det sånn... blei vel frakjørt det meste som var der ute...
hehe.. jaja.. etter så mange år i garasjen så veier det vel ikke opp i mot en volvo...

nei, det var en overflod av volvoer utpå der... nja, kom seg til en av finalene, men husker ikke helt hvor langt han kom, når det kommer til rallycross så har jeg veldig lite peiling på førere og sånt da jeg ikke følger så veldig godt med akkurat der :) er mer en raceing mann jeg, formula klasser, touring cars, moto gp osv :)

men fikk meg at han hadde ei søster som kjørte, som tydeligvis ikke likte så veldig godt den andre jenta som kjørte, ei Caroline, så hu søstra der tok lika godt å deiste i Caroline og sendte begge to i veggen i b-finalen :P
 #389873  av 2r-e-rik

inzane2012 skrev:
2r-e-rik skrev:

nei, det var en overflod av volvoer utpå der... nja, kom seg til en av finalene, men husker ikke helt hvor langt han kom, når det kommer til rallycross så har jeg veldig lite peiling på førere og sånt da jeg ikke følger så veldig godt med akkurat der :) er mer en raceing mann jeg, formula klasser, touring cars, moto gp osv :)

men fikk meg at han hadde ei søster som kjørte, som tydeligvis ikke likte så veldig godt den andre jenta som kjørte, ei Caroline, så hu søstra der tok lika godt å deiste i Caroline og sendte begge to i veggen i b-finalen :P
det er volvo som er sporten der.. alt blir bygget om til 240 under skallet.. til og med lexusen som knut ove børseth kjørte med for noen år siden hadde volvo motor og drivlinje..
men det er ikke hva som helst som lett kan få 300 suge hester å ta i mot juling i åresvis..

ja hu lise marie er en råtass.. mer trøkk i hu en broren.. hun kjører jo samme bilen som christian kjørte i fjor... å hun får bedre plasseringer...

det som er morro med rallycross er at det er billig å kjøre.. med et budsjett på bare noen hundre tusen så kan en vinne nm og hevde seg i vm.. noe som er umulig ellers i motorsport...
 #389881  av celicat23

Så THE MECHANIC i helga, og var ikke over imponert... Helt til Mini Anden (hu fra cubus reklamene) kom og viste titts'a og ræva. Da var hele filmen verdt det. Hu er SÅÅÅ digg. Hadde jeg fått lov å tafse der så hadde jeg fått ett par cm ekstra jeg ikke vet jeg har engang.
 #389892  av celicat23

Jøss... Hva har skjedd med prisene på lexus is 200 ? Du får jo en helt grei bil til 110-120.000kr. Syns ikke det er så alt for lenge siden de kostet opp mot 200.000kr alle sammen??
 #389899  av ArildM

Har droppet ganske bra i det siste, men så er det jo ikke av de aller nyeste bilene disse heller lengre da. Noen sier jo også at motoren er heller daff, selv om jeg ikke har prøvekjørt selv.
Får mye Lexus for rundt 200k nå, både is220d, RX300, LS400, og GS300 :)
  • 1
  • 717
  • 718
  • 719
  • 720
  • 721
  • 1174