chris skrev:Jeg er uenig i at man skal bruke devilhorn på logoen. Da gjør man seg fort "ikke seriøs nok" ovenfor både litt eldre medlemmer, og kanskje også forhandlere man skal ha avtaler med etc. Dropp hornene, eller bruk de som en tilleggslogo for spesielt interesserte.
Samtidig er jeg FOR å ta bort "sportscar", og sørge for at dette blir en seriøs Toyota-klubb (som da antakeligvis også fanger Toyota Norge's interesse)
Uenig:) det er viktig å kjøre et eget konsept det man sier klart hvor man står. Dersom man skal fange folk må vi være spesielle. Ikke bare "nok et bilforum".
Den første devil logoen som ble postet her av John_e er i mine øyne svært god. Den har røtter til Toyota logoen (form) samtidig som den viser egenart og sier litt om hva vi tenker å være.
Så er jo spørsmålet hva skal vi være? Et forum for Toyota entusiaster, eller et forum for Toyota eiere? I og med at vi har "sportsbil" i navnet så regner jeg med det er det første. Dersom hvermansen med avensis skal føle seg hjemme her, så tror jeg de fleste av dagens brukere kommer til å pakke kofferten.
Toyotalogoen er et meget sterkt merkenavn, men den skriker "traust" lang vei. Audi og BMW har for eksempel andre verdier knyttet til merket, og ingen av disse oppfattes som traust, men heller status og performance ( og derfor er de svært populære ungdomsbiler)
Så mitt "råd" ville vært å spille minst mulig på "Toyota" siden av toyota, og heller mer på F eller TRD, eller noe "nytt".
Mens jeg sitter å skriver kommer jeg jo på alt vi har lært om dette på skola:D og logovalg er vell ett av de siste stegene i "relansering" av bedrifter. Først må vi få klarhet i hva vi er, og hvilke verdier vi skal ha.
Devil logoen er jo en "modifisert" Toyota, i slemmere utgave. Og det er jo også bilene til alle på forumet, så det passer bra. Hadde vi derimot vært flest veteranbiler her så hadde kansje den orginale 1960 talls logoen vært et bedre utgangspunkt. Det er i hvertfall slik jeg tenker. Derfor har jeg også litt blandete følelser til sol logoen, siden den roper old-school.