TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #391575  av Drafter

loft skrev:Apropos leiligheter så er det jo feette umulig å få seg noe hvis man er alena..er helt SINNSYKE priser, nå kommer det vell noen å kommenterer fra indre vidda i finnmark og sier du får hus til 500 000kr, men for oss som bor i byer som, stavanger,bergen,oslo,trondheim etc så er det ekstreemt vanskelig. Spørs jo om du er utdanna spesiellingenør som er ekstremt ettertrakta eller elektriker som meg..

ARG!!
Her jeg bor kan du kjøpe en hel landsby for den prisen
Utakknemlige.... :lol:
neida.
 #391581  av celicat23

Drafter skrev:Hva med service hefte er det du er så oppslukt etter?
Hvis du har nogen lunde vett sjøl så ser du jo gjerne over hele bilen før kjøp? :mrgreen:
Det burde jo være en bra nok indikasjon på hvilken stand den er, enten eier har fylt ut service hefte eller ikke..

Eneste som tar livet av gamle mercer er jo rust.......
Jeg er opptatt av å skaffe meg en bil som er vedlikeholdt, og ikke bare skrudd på av en nisse som har kjøpt noe han ikke har hatt råd til å vedlikeholde, har bare gitt faen, skrudd km som det skulle vært OL gren, eller en av disse glupinga som mener foreskrevet vedlikehold er propaganda fra produsenten og at de selv vet bedre en fabrikken som har bygget bilen :roll: JA, du kan finne en som er ærlig som faktisk har vedlikeholdt bilen - men å stole på vilt fremmede er jeg for små pupper og for lite blondt hår til å gjøre.

Skjønner ikke helt at det skal være så vanskelig å forstå at man vil ha en bil med historikk/dokumentasjon. Eller kanskje det bare er at jeg har blitt for gammel til det tullet å kjøpe bil bare fordi den ser kul ut? Mulig.

Hm. Tror jeg må titte på noen opel speedster'e.. De har jeg glemt.
 #391594  av ArildM

Tenker bare at når du går for kombinasjonen med gammel sporty bil i 100'000 klassen så kan du rett og slett ikke forvente å få i både pose og sekk. Hva med en NAF test av bilen før kjøp? Det gir normalt sett en grei pekepinne på om bilen er noe særlig å ha. Samtidig regner jeg med at du beholder Yarisen som bruksbil og vil ha bil nummer to som en flashy sommerting?
 #391595  av Drafter

celicat23 skrev:
Drafter skrev:Hva med service hefte er det du er så oppslukt etter?
Hvis du har nogen lunde vett sjøl så ser du jo gjerne over hele bilen før kjøp? :mrgreen:
Det burde jo være en bra nok indikasjon på hvilken stand den er, enten eier har fylt ut service hefte eller ikke..

Eneste som tar livet av gamle mercer er jo rust.......
Jeg er opptatt av å skaffe meg en bil som er vedlikeholdt, og ikke bare skrudd på av en nisse som har kjøpt noe han ikke har hatt råd til å vedlikeholde, har bare gitt faen, skrudd km som det skulle vært OL gren, eller en av disse glupinga som mener foreskrevet vedlikehold er propaganda fra produsenten og at de selv vet bedre en fabrikken som har bygget bilen :roll: JA, du kan finne en som er ærlig som faktisk har vedlikeholdt bilen - men å stole på vilt fremmede er jeg for små pupper og for lite blondt hår til å gjøre.

Skjønner ikke helt at det skal være så vanskelig å forstå at man vil ha en bil med historikk/dokumentasjon. Eller kanskje det bare er at jeg har blitt for gammel til det tullet å kjøpe bil bare fordi den ser kul ut? Mulig.

Hm. Tror jeg må titte på noen opel speedster'e.. De har jeg glemt.
Joda, men er jo ganske lett å se hvordan selgeren er og oppfører seg..
Og de som skrur som om det skulle vært en OL gren kjører jo gjerne ikke merce 500 serie..
Heller volvo, saab, ford, toyota og slikt da :wink:
Første inntrykket der har jo mye og si.. Er bilen skitten når man kommer tenker man jo liksom ikke at han kanskje har vært så flink med "vedlikehold" men heller bare gitt faen..
Tenker du å kun ha bilen som sommerbil og yaris om vintern? :P eller bruksbil..

Opel Speedster? :?
Hadde heller beholdt yarisen da, eller kjøpt meg en t sport :D
 #391601  av celicat23

ArildM skrev:Tenker bare at når du går for kombinasjonen med gammel sporty bil i 100'000 klassen så kan du rett og slett ikke forvente å få i både pose og sekk. Hva med en NAF test av bilen før kjøp? Det gir normalt sett en grei pekepinne på om bilen er noe særlig å ha. Samtidig regner jeg med at du beholder Yarisen som bruksbil og vil ha bil nummer to som en flashy sommerting?
Det finnes noen med servicehefter. Jeg har sett det!!! :D Og det skal bare være en nr.2 bil ja... Hadde tenkt å ringe på en E55 AMG som står til salgs, men når jeg googlet selgeren så får jeg opp en artikkel fra VG at han var økonomi ansvarlig i det Finance Credit styret for en tid tilbake.. Stiller meg tvilsom til å gi han noen penger hahahahaha
 #391602  av celicat23

Drafter skrev:Joda, men er jo ganske lett å se hvordan selgeren er og oppfører seg..
Og de som skrur som om det skulle vært en OL gren kjører jo gjerne ikke merce 500 serie..
Heller volvo, saab, ford, toyota og slikt da :wink:
Første inntrykket der har jo mye og si.. Er bilen skitten når man kommer tenker man jo liksom ikke at han kanskje har vært så flink med "vedlikehold" men heller bare gitt faen..
Tenker du å kun ha bilen som sommerbil og yaris om vintern? :P eller bruksbil..

Opel Speedster? :?
Hadde heller beholdt yarisen da, eller kjøpt meg en t sport :D
Hvis du bedømmer folk kun etter utseende så kommer du til å gå på en smell eller to i løpet av livet :) De som trikser med km har ikke noe spesielt utseende. Og det er både privatpersoner og butikker som gjør det. BIMMERS.NO har vært flinke å opplyst om biler folk der inne har eid, og som plutselig er til salgs med helt annen km stand og jug.. Der har det vært nevnt noen firma også. Og det er alt fra 3 serie til 7 serie. Og det er nok ikke noe unikt for bmw.

Og første inntrykket har alt og si, selv om en bil har komplett historikk. Biler som aldri har fått en motorvask f.eks. gir meg litt sånn "eier som ikke bryr seg om bilen" feeling.. Greit hvis jeg skal kjøpe en bruksbil som jeg kan forstå at folk ikke har investert så mye i. Men skal jeg kjøpe noe som i utgangspunktet er litt spesielt, så er jeg over middels kritisk.

Det jeg ikke liker med opel speedster, er opel :lol: FÃ¥r se...
 #391607  av inzane2012

syns det er igrunn er helt ok at du er over middels kritisk jeg Marius :) MEN, om det bare er snakk om en bil du skal ha nå om sommeren for så å selge på høsten igjen, så blir det kanskje litt i overkant kritisk :) hadde det vert snakk om en bil du hadde planer om å hatt i noen år fremover hadde jeg støttet deg 100% i denne saken...

Når du kjøper deg "ny" bil så vil mann jo gjerne at den skal vere i så god stand som mulig, og ett fullstendig service hefte er vertfall ofte en god indikasjon på at eier(ne) har tatt godt vare på den, en annen ting er jo tilstanden på lakken og interiøret, selv om motoren hadde vert skinnene rein, og fullt service hefte, så hadde jeg tenkt meg om 2 ganger vist lakken og interiøret såg ut som en dass... men det vet jo du og Marius :)

Nei, du får ha lykke til videre med søken :) kanksje du burde sett litt på hva di har å tilby i sverige??
 #391629  av celicat23

Tenker litt på at den skal være lett å selge videre også. Dette er jo biler som har stått lenge til salgs, og jeg finner ut hvorfor når jeg ringer på de. Jeg tror ikke det er jeg som er sær som vil ha historikk. Tror det er mer de som ikke bryr seg om historikk som er litt rare her :) Men jeg stresser ikke med det her på noen måte.. Finner jeg ikke noe så finner jeg ikke noe.. Det hadde vært gøy med en "siste bil" før jeg må tenke leilighet osv, men overlever fint uten.
 #391804  av Noxan8

ok, jeg er fra nå av selverklært glaning.... skal ikke gå noe dypt inn på hvorfor, annet enn at MR2 er konge på veien :mrgreen:
 #391849  av Mr_Storbrua

Denne uka hadde den ene lærlingen min fagprøve, i billakkering. Resultat: BESTÅTT MEGET GODT :)

Første lærlingen jeg har hatt.. så det er bra :)
 #391855  av Mr_Storbrua

takk for det :) syns jo det var morro at han besto, og meget godt i tillegg :) han var rimelig happy :)
  • 1
  • 728
  • 729
  • 730
  • 731
  • 732
  • 1174