TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 2JZ magrer under pÃ¥drag

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #391576  av NISMO
 
Jeg har fått problemer med motoren min nå.

I vinter glemte jeg å fylle på frostveske og dermed vart det is i hele kjølesystemet. :oops:
Hadde bilen igang lenge etter dette for å se om kjøleveska forsvant og alt virket bra.

Men når jeg var på min første trening for noen uker siden begynte bilen å fjuske etter få minutter. Tenkte toppakningen var gåen da. Men så såg jeg at bredbåndslambdaen låg helt oppe på 15-17 under pådrag. På tomgang og uten belasting får den Jævlig med suppe. Helt nede på 10 hele tiden, og det er det laveste måleren går til.

Motoren virket helt fint 2 runder. Men etter første runden mistet jeg eksosanlegget og dermed ble strupingen som jeg har lagd til eksosen borte og turboene lader mye høyere. Har kjørt mye på eikås uten strupingen før så jeg tenkte det gikk greit.

Har nå fått på eksosen igjen og byttet plugger. Så løftet jeg bilen litt med løftebukken og prøvde å få lading på 4 gir med hjulene i fri luft. Bilen var veldig slapp og mye sort røyk.
Ville ikke vekke alle ungene i nabolaget så jeg prøvde ikke så mye, jeg får finne meg en liten veistrekke jeg kan få testet bilen med belasting.

Har ikke sett noe særlig med røyk under kjøring men merket nå at det ryker ganske sort på tomgang og det er mye suppe da.

Noen som har en ide om hva som kan gjøre at motoren går fett uten pådrag og magert under pådrag?
Har lyst å sende bilen inn en plass for å ta sylinderlekkasjetest...
 #391582  av Supramk3turbo
 
Hei :)
Hva slags bensin regulator kjører du med?? Dette høres merkverdig likt ut det jeg har sliti med i det sisste... å det var membranen i bensin reg, som tullet med meg... Bensintrykker levde sitt eget liv... Så mitt tips er å måle bensintrykket ditt.

Eventuelt sjekke at vakumslangen til bensin.reg sitter på å ikke lekker...
 #391591  av Radial
 
Høres veldig ut som regulator-problemer ja :D
 #391614  av NISMO
 
Høres sansynlig ut. Men tror ikke det er BTR i mitt tilfelle. Jeg har både den orginale BTR og en Aeromotive BTR koblet i serie. Så da må jo egentlig begge være feil på.
Men skal sjekke vakumslangen som går til BTR. Lurer på om jeg har et t stykke slik at samme slange går til begge regulatorene.
Takker for tips.
Flere som har en ide?
 #391647  av toypartsbergen
 
kan gi meg en lyd en dag 98286714