TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 2jz-gte aem-ems dør pÃ¥ tomgang.

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #393189  av Supramk3turbo
 
Hei.

Har hatt en problem med 2jzn siden i høst... Problemet er at så fort den kommer ned mot 1000/1100 RPM dør den tvært... det er ikke snakk om noe fusk eller sånn, bare helt stopp. Dette er likt uansett om motor er varm eller kald... Motoren går helt fint over 1000 rpm.

Jeg har koblet vekk Tomgangsregulatoren, så den har ikke noe med dette å gjøre..

Ting som er sjekket:

- AEM-EMS sprutet er sjekket i en annen bil å fungerer utmerket.
- TPS er sjekket og også byttet uten noe hell.
- Map sensor er sjekket, har også prøvd en annen for å dobbelsjekke.
- Mappet er også sjekket og det er ingen feil der heller, alle signaler kommer også inn så godt vi kan se.
- Kam sensor er også sjekket og fungerer.

Begynner å lure på om det er noe i ledningsnettet som kan lure meg... kan dårlig jord gjøre dette?? Kan det være støy som gjør dette??

Eventuelt hva burde jeg sjekke videre...

Noen med peil.

Takk for svar :)
 #393229  av Supramk3turbo
 
Ingen som har vært borti noe lignende før?
 #393249  av thomas_ja27
 
Har ikke vært borti AEM, men er det mulighet for å koble på pcn for å se at hjernen får alle signaler den trenger?
Var jo undelig at den bare stopper av seg selv. hvordan oppfører den seg når du skal ha start på den da?
 #393251  av Supramk3turbo
 
Joda, har koblet opp med pc å alle signaler kommer inn som de skal, ikke noe tull der... Ellers går den helt fint, over 1000 RPM.
 #393255  av Radial
 
hadde akkurat samma problem i våres med min 1JZ med Orginalhjerne.... jorda chassi til hjernen skikkelig, så gikk alt smooth :)
 #393266  av Supramk3turbo
 
Aha... Da skal jeg prøve på dette i morgen :) Takk for tips :)
 #393282  av Supramk3turbo
 
Husker du hvilken PIN du brukte for å lage bedre jord, ser det er flere her...

http://www.floridasupras.com/wiring-ele ... nouts.html
 #393309  av Supramk3turbo
 
Hmm... Prøvde i dag.. men ingen forskjell der heller... Helt tom for ideer...
 #393313  av Radial
 
du har ikke knota det til med TPS'en din? Den har vel 2 eller 3 posisjoner "Idle", "run" og enkelte ganger "Full"
er TPS'en feiljustert får den aldri IDLE- signal, og da vil ikke hjernen regulere nedi der heller... men selve reguleringen er det Tomgangsventilen som står for, så du er vel egentlig avhengi av den.

du MÅLTE motstanden (Ohm) til jord? Skal være "close to zero"...

Ellers kan man jo få kontrollert at veiv-sensor'n i framkant ikke er full av metallspon etz, for da kan du faktisk miste magnetsignalet som trigger dyser, tenning etz..


Blir mange idèer og mange kokker her nå men :P hehe
 #393315  av Supramk3turbo
 
Har funnet ut et par ting nå...

Ledninger til trigger sensor på veiva var i relativt dårlig forfatning, så byttet de, men dette hjalp ikke. Koblet av trigger sensor, da så jeg at den har fått seg en bulk/hakk :shock: , husker ikke om det var slik sist gang jeg så på den... men tror uansett det er på tide å bytte denne...

Får ikke tid til mere i dag.. men skal ta av registeret å se på triggerhjulet så jeg er sikker på at alt er som det skal der nede...

Bilde
 #393355  av thomas_ja27
 
Ai Ai, den dær så ut for at den har fått sei en smekk ja.. sikkert triggerhjulet som har løysna fra reimhjulet. tror det har skjedd før på disse.

Har liggende en ekstra veivsensor hvis du trenger.