TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 2JZ-GTE fusker pÃ¥ 3000rpm

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #393440  av GtFreak
 
Hei
Har en supra med 2jz gte som fusker/lugger på ca 3000rpm når jeg kjører(kjennes litt ut som fuel cut), fuskinga blir litt bedre når jeg kommer over 3500 men fusker da fortsatt litt.
Er orginale twins, fmic, åpent filter, 3" eksos fra turbo, bensintrykk og turbotrykks regualtor og hks f-conV fuel&igniton timing boks i den, kjører kun 0.6-0.7 bar ladetrykk, bensin trykk på ca 3.2bar.

Er vell usansynlig med fuelcut på så lavt turtall?

Noen som har noen ideer om dette? :D
 #393484  av Radial
 
Prøvd deg med noen nye plugger eller?
Det der hørtes akkurat som når du kjører dårlig/feil plugg på en 2-takter :)
 #393485  av GtFreak
 
Radial skrev:Prøvd deg med noen nye plugger eller?
Det der hørtes akkurat som når du kjører dårlig/feil plugg på en 2-takter :)
Pluggene er bare noen mnd gamle, men kan jo være feil plugger ja :oops:
 #393491  av Radial
 
hva slags plugger kjører du da?
du trenger hvertfal ikke kjøre noe hi-tech shit på de ladetrykkene der :)
Jeg mener å huske NGK BKR6E-11 er den rimeligste std-pluggen til 1JZ&2JZ med turbo.... -11 betyr bare at det er 1,1mm åpning
De aller fleste bilrekvisitaer har de plugga i en V-line Serie... mener å huske det er nr 21 eller 24, men det bør de ha kontroll på på bilrekvisita'n.

EDIT: Sjekka nå, det er NGK V-Line nr 14 som er BKR6E-11 :)
 #393550  av GtFreak
 
Radial skrev:hva slags plugger kjører du da?
du trenger hvertfal ikke kjøre noe hi-tech shit på de ladetrykkene der :)
Jeg mener å huske NGK BKR6E-11 er den rimeligste std-pluggen til 1JZ&2JZ med turbo.... -11 betyr bare at det er 1,1mm åpning
De aller fleste bilrekvisitaer har de plugga i en V-line Serie... mener å huske det er nr 21 eller 24, men det bør de ha kontroll på på bilrekvisita'n.

EDIT: Sjekka nå, det er NGK V-Line nr 14 som er BKR6E-11 :)
Kjører NGK 3330R nå, men skader ikke å prøve andre plugger viss det hjelper!=D

Takk for godt tips :D
 #393587  av Radial
 
3330 er en BCPR7ES.. altså litt kaldere enn BKR6ES. Forskjellen på BCP og BK er bare at BK er laga på en slags "ISO" stadard...dont ask me why :P

en Kaldere plugg + at "ES" merkingen betyr 0,8mm gap = Dårligere gnist. Pluggen kan faktisk "slukke/drukne" ved høye bensinmengder.

Du kjører jo også ett relativt høyt bensintrykk (3,2bar) for så lave ladetrykk.... er det 3,2 bar i vakum (tomgang) du har justert det til?
Aldri juster bensintrykk uten AFR-måler (bredbåndslambda)...du vinner ingenting på det. På min 1JZ kjører jeg nå nesten 1Bar trykk, og enda ligger jeg på 12,3-12,5 AFR ved maks belastning.. og da er Bensintrykket helt orginalt med orginal regulator, og det er en ypperlig AFR som tyder på at blandinga er mer enn OK.

Grunntrykket på dysene til 1JZ og 2JZ er 3bar (42psi) uten vakum tilkoblet, på tomgang. Kobler du på vakumet, skal det synke til rundt 2,2-2,4 (32-34PSI) (avhenger av vakumet i innsuget), og ved overtrykk vil bensintrykket øke 1:1 med ladetrykket (om du har en 1:1 bensintrykksregulator).

Få ned bensintrykket litt, få inn noen orginale 6'er plugger, og kjør deg en tur :) Trur nok det løser seg!

Good luck! :)
 #393688  av GtFreak
 
Radial skrev:3330 er en BCPR7ES.. altså litt kaldere enn BKR6ES. Forskjellen på BCP og BK er bare at BK er laga på en slags "ISO" stadard...dont ask me why :P

en Kaldere plugg + at "ES" merkingen betyr 0,8mm gap = Dårligere gnist. Pluggen kan faktisk "slukke/drukne" ved høye bensinmengder.

Du kjører jo også ett relativt høyt bensintrykk (3,2bar) for så lave ladetrykk.... er det 3,2 bar i vakum (tomgang) du har justert det til?
Aldri juster bensintrykk uten AFR-måler (bredbåndslambda)...du vinner ingenting på det. På min 1JZ kjører jeg nå nesten 1Bar trykk, og enda ligger jeg på 12,3-12,5 AFR ved maks belastning.. og da er Bensintrykket helt orginalt med orginal regulator, og det er en ypperlig AFR som tyder på at blandinga er mer enn OK.

Grunntrykket på dysene til 1JZ og 2JZ er 3bar (42psi) uten vakum tilkoblet, på tomgang. Kobler du på vakumet, skal det synke til rundt 2,2-2,4 (32-34PSI) (avhenger av vakumet i innsuget), og ved overtrykk vil bensintrykket øke 1:1 med ladetrykket (om du har en 1:1 bensintrykksregulator).

Få ned bensintrykket litt, få inn noen orginale 6'er plugger, og kjør deg en tur :) Trur nok det løser seg!

Good luck! :)
3.2Bar vacum på tomgang ja, var litt lavt før så var litt redd for å kjøre den for mager.
Men nå er Aem bredbånslambda på vei, så får stille trykket litt ned og se hva den sier :)

Så org. bensin trykk med vacum tilkoblet er ca 2.2-2.4 på 2jz? :)

Takker for bra svar! Veldig nyttig :D
 #393712  av Radial
 
ja 3,2bar på tomgang er alt for mye.... Grunntrykket skal være 3 bar uten vakumet tilkoblet, og det er det du skal justere inn. Resten går av seg selv...
Så kan du skru opp bensintrykket litt etter litt når du ser AFR'en blir litt for nærme 14 (man vil ha den rundt 12..maks 13 for å være safe) ved økning av ladetrykket.

Har du høy AFR på Orginaltrykket (0,6bar), er det noe galt med bensinpumpe/filter... det der skal gå smooth uten å øke noe trykk noe sted.
 #393767  av GtFreak
 
Radial skrev:ja 3,2bar på tomgang er alt for mye.... Grunntrykket skal være 3 bar uten vakumet tilkoblet, og det er det du skal justere inn. Resten går av seg selv...
Så kan du skru opp bensintrykket litt etter litt når du ser AFR'en blir litt for nærme 14 (man vil ha den rundt 12..maks 13 for å være safe) ved økning av ladetrykket.

Har du høy AFR på Orginaltrykket (0,6bar), er det noe galt med bensinpumpe/filter... det der skal gå smooth uten å øke noe trykk noe sted.
Okey :D
Da blir det vell ordnings på det tenker jeg! :D