TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3rlends Mr2 Turbo! Promqueen!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #393039  av lasse

Ikke glem å få planslipt toppen eller ihvertfall få sjekket den før du skrur ting sammen, spesielt viktig når du bruker stålpakning :)
 #393043  av john_e

lasse skrev:Ikke glem å få planslipt toppen eller ihvertfall få sjekket den før du skrur ting sammen, spesielt viktig når du bruker stålpakning :)
Word up, jeg fikk klar beskjed fra motorverkstedet om at toppen og anleggsflata på blokka skulle ha blank overflate ved bruk av MLS-pakning.
Den originale grafittpakningen lager små hakk i metallet som må maskineres vekk.
 #393049  av 3rlend

Toppen vil bli inspisert før montering ja! :)

er det slik at jeg MÃ…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã… planslipe toppen? :cry:
Blir aldri å få driten sammen før Acr :roll:
 #393558  av 3rlend

DA! har jeg kommet til den beslutningen at jeg ikke gidder å dra til Sommertreff.
SÃ¥ bestiller jeg heller nye pakninger og oringer, ventiltetninger osv, og overhaler hele toppen samtidig.
Har VELDIG lyst å ta bunndelen samtidig med nye stempel og råder osv, men det får heller vente til fremtiden :)
piz æot 8)
 #393563  av ArildM

Ikke dumt :) Bedre å få i sammen en skikkelig motor enn noe som havarerer like fort igjen :)
 #393566  av lasse

ArildM skrev:Ikke dumt :) Bedre å få i sammen en skikkelig motor enn noe som havarerer like fort igjen :)
+1 Aldri bra med hastverksarbeide, og det å slipe toppen er mest sannsynlig nødvendig ja, sist jeg leverte en topp til sliping leverte jeg den på morgenen, og henta den ferdig slipt og vasket på ettermiddagen, da hadde de også sjekket ventilene og trykktestet den :wink:
 #393653  av 3rlend

Ja jeg kom fram til at jeg ikke gidder noe panikk skruing.
Men det var forferdelig surt igår da jeg så noen kjenninger som klargjorde Supraen sin, og noen andre Mr2'en sin osv..
Men som dere sier, satser på at jeg slipper å gjøre det her flere ganger! helt sykt trangt oppi der :(
 #393673  av 3rlend

Kan jo legge ut et par bilder av hva som foregår.
Flytter bilen fra min pappa sin garasje og til en kompis sin garasje, han har tilfeldigvis løftebukk så det går fint :D

Bilde
Kjekt med litt deler :)

Bilde
Bilen i dette øyeblikk, den er fantastisk trist og har veldig lyst til å strekke på beinene på acr :?

SUKK............................... :roll:
Bilde
 #393831  av 3rlend

Da har jeg flyttet bilen til en kompis :)
Om jeg ikke har nevnt det så bestemte jeg meg for å ta ut hele motor og gir, istedenfor å plages med å ta av toppen, å deretter plages enda mer med å få på plass vannpumpe og register osv mens motoren står i bilen.
har desverre ikke tatt bilder, men har demontert alt elektrisk/bensin/luft/kjølevann opplegg. Så starter jeg på understellet imorgen, å satser på at jeg får motoren ut å starter med demontering og vasking :mrgreen:
MEN! Skulle svært gjerne vært på acr nå.. :roll:
 #393992  av 3rlend

Får ikke gjort så veldig mye om dagene, i og med at jeg er ferdig 16.30 hver dag - så hjem å spise - så kjøre 30 min til der bilen står.
Men motoren kommer nok ut imorgen om jeg får noen "mainnstærke" kompisser til å hjelpe meg :) gjenstår bare travers å motor fester nå :D
Føler jeg hadde et merkelig patent på å ta av stikk akslingene!
Tenkte det ville være lettere å demontere de med bremseskiver, hjulmutre, alt av stabstag osvosv på. Viste seg at det var tungt og rart å ligge på rygg med alle 4 opp i været å prøve å få ned alt like helt :mrgreen:
Men det gikk til slutt !

SÃ¥ litt bilder :
Bilde
Her var jeg ready to begin 8)

Bilde
Ikke mye rust å finne :)

Bilde
DENNE J*VELEN var tung å få ned alene! Å en skitten bokser i bagasjerommet fungerer utmerket til å tulle rundt akslingen :mrgreen:

Bilde
Lys i tunellen! tar det som et godt tegn :mrgreen:

Bilde
Begynner å bli tomt nå :)

Bilde
Ikke rart bilen min er muse-stille! ettermontert en ekstra lyd demper under :P

Bilde
Systemet mitt :roll:

Bilde
Slik ser det ut under nå :)

Bilde
Tjatjo.. bare for å gi litt liv i tråden :mrgreen:
 #394198  av 3rlend

Merkelig lite respons her :cry:

Har ivertfall løsnet hele motoren og den dingler etter elefant jekken nede i motor rommet.
men plages med å få motoren ned på registersiden.
Har løsnet braketten over motorfestet og skrudd av boltene på "pinbolt" feste opplegget under, å i mitt hode skal det bare være å senke motoren rett ned nå ?
men skjønner ikje helt hvorfor å hva det henger fast i ?

Noen som har noen ide'er? :P
På forhånd: et kjærlig takk.
 #394199  av McLarren

3rlend skrev:Merkelig lite respons her :cry:
Ser det :(
Men kan trøste deg med at du har en pen MR2, men personlig som ett lite tips ville jeg ha bytta ut de svart baklykta, passer ikke helt på en gul bil etter min mening :)
 #394200  av lasse

Høres merkelig ut, skal bare være å skru av den ene bolten på motorfestet opp (på braketten) og de to mutterne fra undersiden.
Kan jo hende den henger litt på pinneboltene bare, for du har vel fjernet IC slangene?
 #394201  av 3rlend

McLarren skrev:
3rlend skrev:Merkelig lite respons her :cry:
Ser det :(
Men kan trøste deg med at du har en pen MR2, men personlig som ett lite tips ville jeg ha bytta ut de svart baklykta, passer ikke helt på en gul bil etter min mening :)
hehe, takk skal du ha :D
tja, har noen orginale som ikke er lakkert liggende i garasjen til pappa, de svarte er direkte farlig, holdt på å få en kompis i på besøk i bagasjerommet da han ikke så at jeg brukte blinklys..
Men planen er 94+ lykter med svart kant rundt om du skjønner :D
lasse skrev:Høres merkelig ut, skal bare være å skru av den ene bolten på motorfestet opp (på braketten) og de to mutterne fra undersiden.
Kan jo hende den henger litt på pinneboltene bare, for du har vel fjernet IC slangene?
Er dette jeg har gjort, men den sitter dønn fast! har prøvd å jekke opp og ned å vri motoren, å holde igjen på girkasse siden i det jeg senker bilen men den sitter like fast.
Slangene er tatt av ja :)
Men får med meg en flink kompis å ser litt sammen med meg idag :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 64