TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota ft86.Hørte med Toyota Norge om de vet mer om denne.

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #394860  av hmsilset
 
Lurte litt på denne, så sendte mail i helga, og fikk svar i dag.



Hei
Vi har dessverre ikke noe konkrete opplysninger pr.i dag på hva bilen vil komme på i pris,men sender deg noe info om bilen.


Toyota bekrefter spesifikasjoner for produksjons-modellen av 2012 FT-86
Produksjonsmodellen av FT-86 vil være den første bilen som kombinerer Subarus boxermotor med Toyotas doble innsprøytningssystem D-4S.


Den selvpustende 2.0-literen er et resultat av samarbeidet mellom Subaru og Toyota, hvor partene har kombinert sin tekniske ekspertise og lidenskap for sportsbiler.

Subaru bidrar med sin nyutviklede boxermotor hvor stemplene ligger horisontalt, mens Toyota tar med sin D-4S teknologi (direkte innsprøytning kombinert med portinnsprøytning). Dette resulterer i økt ytelse og dreiemoment, uten å ofre drivstofføkonomi eller miljømessige ytelser.

Boxermotoren vil bli koblet til enten en sekstrinns manuell- eller en sekstrinns automatisk girkasse. Den manuelle vil gi raske og presise girskift med kort vandring, mens den automatiske får sportslige girskift kontrollert med girhendler på rattet. Kraften vil bli effektivt distribuert til bakhjulene ved hjelp av en Limited-Slip differensialbrems.

Bilde fra Toyota Norge



Bilde


Med en helt ny frontmontert motor og bakhjulstrekk vil produksjonsmodellen tilby føreren trygg stabilitet og manøvreringsevne, og samtidig være rask og smidig inn og ut av svinger. Produksjonsmodellen av FT-86 baserer seg på en ide om unik balanse, takket være kompakte dimensjoner, lettvektsdesign og lavt tyngdepunkt, noe som skal gi det beste mulige ytelse/vekt forholdet og en iboende kjøreglede.

Bilde fra Toyota Norge.

Bilde


La ut dette i ny tråd fordi den gamle var alt for lang og uoversiktlig.Jeg måtte spørre om pris og om de visste mere, men ser ikke ut til at noe er avgjort enda.
 #394901  av loft
 
Bra info!:) Vi må fortsette å sende mail med noen måneders mellomrom. Tipper ved årskifte 2012 så har de konkret info, mtp på at den ska være ute sommeren 2012 (stemmer det med sommeren?) Er veldig nysgjerrig på pris, er en flott bil!:)
 #394992  av hmsilset
 
Har det magasinet her jeg også, men har ikke bestillt det.Rart :)

Ser at dette svaret er rett fra ett eller annet skriv.Er for mye å forlange at de kaller sammen til møte med rådgivere for å gi meg ett best mulig svar :wink:
 #395059  av inzane2012
 
du trenger ikke å bestille det, du får det vist du har registrert bilen din hos toyota, eller har hatt den inne hos ett toyota verksted :)

syns egentlig det er litt rart at di har noen pris å komme med, trenger ikke gi en eksakt pris, men vertfall sånn ca..
 #395076  av Drafter
 
inzane2012 skrev:du trenger ikke å bestille det, du får det vist du har registrert bilen din hos toyota, eller har hatt den inne hos ett toyota verksted :)

syns egentlig det er litt rart at di har noen pris å komme med, trenger ikke gi en eksakt pris, men vertfall sånn ca..
Mener det er snakk om GODT over en halv million for bilen i norge.. Husker ikke hvor jeg leste det!
Leste en annen plass at den bare kom til å koste rundt 17-19,000 euro i alle andre land ..
 #395092  av inzane2012
 
jeg ser for meg at basic utgaven sikkert kommer til å ligge rundt 400 jeg... ganske mye sånnsett, men er jo ikke toyota sin feil det egentlig, heller di norske avgiftene...

Grunnen til at mr2 mkII ikke ble solgt ny i norge når den kom var at prisen på den ville ha nærmet seg 500k ny, og dette var i 1990, og dette mente toyota norge var for dyrt for folk her til lands...

Men ser og for meg en toppmodell fra toyota her vil vere en 2liters turbo motor, skikkelig sports interiør og understell og en prislapp på rundt 700k ferdig registrert...
 #403080  av loft
 
http://www.dinside.no/883711/toyota-gt-86-offisiell

Bare jeg som er veldig skuffa over 205Nm? 205Nm er jo det samme om det gjelder en 20Ã¥r gammel bil eller ny bil? Syns det virka veldig lite.
 #403083  av mr2storbrua
 
Hva hadde du forventa av en sugemotor da? Er ca 50 Nm mer enn 156 hk 3S-GE til MR2 som også var en to-liter... Har ikke prøvd en MR2 uten turbo, så vet ikke hvor godt drag det er i de, men burde være mulig å sammenligne da vekta er ca den samme. Leste også en vei at 0-100 skulle være 6 sek, noe som er helt greit til å være en så rimelig bil... Blir sikkert solgt turbokit til den også om ikke så altforlenge, men tror ikke jeg ville bytta vekk garantien...
 #403087  av ArildM
 
Husk at AE86 ble levert med bare 124hk 4AGE motor i sin tid. Samtidig som vekten var rett under 1000kg. Ser man denne i forhold er det en klar oppgradering, samtidig som det heldigvis ikke er mer HK i den.

Sto vel et eller annet sted at de som lagde bilen måtte krangle med ledelsen for å få den levert så nært AE86 som mulig, og det har de absolutt gjort. Bare synd veldig få skjønner tanken bak dette! Dette er laget for at vi hobbymekanikere, tunere og racere skal ha noe å pusle med, akkurat slik som med AE86! Dette er ikke en supersportsbil, det er noe for oss å lage en supersportsbil utav 8)

Hadde bilen hatt 3-500hk og gått rundt nurburgring på rekordtid hadde ingen hatt råd til å kjøpe denne og visjonen med å lage en bil for oss å leke oss med hadde gått rett i dass :wink:

Dette er spot on, akkurat det ingen lager, men det alle vil ha! "Billig" bakhjulstrekker med det som garantert blir plenty oppgraderingsmuligheter 8)
 #403112  av McLarren
 
3rlend skrev:men faen heller :P
er tungt å si det men synes at subaru brz sti ser SYKT mye råere ut en toyotas versjon :)
MÃ¥ dessverre si meg enig... :lol:
Men så vidt jeg vet har BRZ større effekt, som også betyr økt pris, avgifter og annen møkk, og spørs om den blir tatt inn til i Norge da... :)