TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 1jzgte trenger hjelp!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #395278  av Thoomas88

Hallo har en 1jzgte som har begynt å fuske, høres kansje ut som at den går på 5syl! den legger seg på 500 omdreininger på tomgang, og har ca 1.4bar oljetrykk på dette turtallet, og fusker om eg gir gass, motorlyset lyser! noen som vet hvordan en leser ut motorfeil på disse motorene? tar mot hjelp og tips med glede, ps bilen funket helt fint intil dette skjedde, og første gangen tok eg av og på jord kontakten på batteriet, da gikk den normalt i ca 10 min til før den begynte igjen!
HÃ¥per noen har peil!

Mvh Thomas
 #395287  av tojo

#395298  av Thoomas88

Nice! er det likt på 2jzgte som 1jzgte? vet at det er nesten identiske motorer! men får prøve å diagnostisere problemet på denne måten! poster en melding om hvilken feilkode eg finner, om ikke det er for åpenbart hva som er gale!!
 #395315  av Radial

er vel ganske likt på samtlige JZ-motorer

Brukte linken under på min, men det er bare å "laske TE1 og E1 (eller E01 om den heter det), og sette på tenninga, så starter motorlampa å lage litt systematisk lysdisco ;) Diagnosepluggen er ofte 2 steder på japsene...en i motorrommet og en under rattstammen der :)

http://wiki.jzx100.com/index.php?title= ... aintenance
 #395363  av Thoomas88

da tror eg at eg kan ha funnet ut av problemet! har funnet lekk fra ene resistoren i ecu'en! trenger en ny!! evt låne en for testing om noen har!

mvh Thomas
 #395393  av Radial

Njaaa...er vel heller en Kondensator som har begynnt å lekke vel? :wink: Da kan du få mye rare feil :)

Disse kan du bytte selv, eller deligere jobben til en med litt elektronikk-skills. Bytta på min hjerne selv, og den funka supert etterpå den! :)
Du får kondensatorer på Elfa, etz... det er helt vanlige kondensatorer, bare viktig å få tak i de som tåler 105c siden de tåler mest.
Størrelsene på kondensatorene (Farrad) ser du når du åpner ECU :)

Denne guiden er for MK3 supra sin 1JZ hjerne, men jeg fannt fort ut på stuebordet der jeg satt at JDM-hjernene til JZX, Sorarer etz har litt andre verdier og ett par Ekstra kondensatorer i tilleg. Så måtte shoppe 2 ganger :P
Tror jeg kjøpte kondensatorer for 30kr jeg :lol: Ikke store greia! :lol:
http://www.mkiiisupra.net/bbs/showthread.php?t=31699