TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Enda en 2JZ mkIII supra, It's ALIVE!!!!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #336013  av Topaz
 
Hadde du kappet bort flensene på på røra som spratt av eller føyk de fra hverandre alikevel?
 #336095  av TommR
 
Har rør uten falsekant og da tåler de ikke allverdens trykk før de spretter av. Holdt 0.8-0.9 bar nå i helga da, men reima til servo/dynamo og vannpumpe holdt ikke. Den reiv jeg i stykker gitt... Er egentlig en reim fra Hiace, men burde vel skjønt at den ikke tålte de ekstra hk og nm... ;)
 #336111  av Supramk3turbo
 
Fikk du fiksa ny reim eller?? Rart at den røk så fort, du har jo ikke akkurat kjørt hardt siden du satt den på. Så om den ble revet opp på ene siden, så tyder det kanskje på en den ligger å gnisser litt et sted... Fiksa rørene også eller. Det MÅ du fikse før valdres :D
 #336122  av Lørnings
 
Skal jeg gi deg et tips tommy, det er litt hjemme mekk selvfølgelig..men det du kan gjøre er å ta trykkrørene og punkte rundt kanten, så du får en slags forhøyning liksom..vet ikke om det var bra forklart :P Ihvertfall så er røret vanlig rett, men med sveiseperler rundt kanten med..tjaa..5mm mellomrom? Det ser jævelig ut da, men er jo ingen som ser det når silikonslangen sitter på uansett.. :wink: Det fungerer ihvertfall som falsekant..en jeg kjenner sleit med samme som deg, og nå kjører han lett 1,3 i trykk med sånn punkta rør :D Det er ihvertfall enklere å få til..det er vel flere som har sveiseapparat enn som har en sånn rørfalser! :wink:

Rart reima røyk ja, burde ikke ha noe å si at det er til hiace..enig med thomas, finn ut om den gnisser noe sted=)
 #341637  av TommR
 
Her en tilstandsrapport, nå som bilen har gått i dvale. IC røra er ferdig. Og holder hvertfall 1.2 bar. :) Det som star igjen er å prøve å få 2jz'en til å gå på tomgang når den er kald og få den AEM tru-boost'en til å funke. Legger ut et par filmklipp også, har den irriterende lyden ennå, men kun når motoren er kald. hehe



Vedlegg
DSC_0003 fiksa.jpg
DSC_0003 fiksa.jpg (938.91 kiB) Vist 2010 ganger
 #341670  av TTM
 
Jeg hadde motsatt problem. Min gikk helt fint til den ble varm, så steg tomgangen. Jeg hadde også AEM, men gen 1.

Var det så stor forskjell på gen 1 og gen 2? Har vurdert å kjøpe gen 2 selv, men om den er vanskelig å bruke så går jeg kanskje heller for Apexi power fc.

Fett prosjekt dette BTW!
 #341730  av Supramk3turbo
 
Problemet er vel AEM'n. Den liker ikke å snakke med tomgangsregulatoren til 2jz'n. Min er helt lik tommy sin, jeg har koblet vekk å blindet regulatoren, det har vel du også tommy. Så derfor er det ikke så rart den ikke går på tomgang når den er kald. Når jeg hadde alt koblet sammen fikk jeg samme problem som TTM, den gikk fint på tomgang, men dro seg opp til både 2 og 3000 omdr. etter hvert.
 #341784  av TommR
 
Har ikke begynt å se på det ennå. Er riktig som du sier Thomas, men har sett flere nå som enkelt regulerer tomgangen med AEM tuner... Så må se lit på det til våren. :) Er storfornøyd med Gen. 2'en ellers. Den går utrolig fint når den blir varm. Også er det et pluss at man har 6 utganger til tenning istede for 3.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20