TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 2jz-gte 550whp oppskrift?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #399488  av Radial
 
Ser ikke heeeeelt poenget med Undivided manifold på en Divided Turbo, men da har du muligheten for Divided senere om det ikke funka som forventet hvertfal :) EFR er det beste du kan få om dagen, Hvis du leser linken under, så kan du lese deg opp til mye fornuftig:
http://www.full-race.com/articles/efrturbotechbrief.pdf

Når det gjelder clutch til dine effekter, så ville jeg kjøpt komplett ORC-clutch fra feks http://japanauto.no/deler/ogura-racing-clutcher/
Du må opp i 3-plate for å få noe "holdbart" på effekten din (momentet blir helt grassalt høyt, SÆRLIG på E85)... den råeste Metall-clutchen vil gjøre en god jobb, og holde LENGE :)
 #399492  av mk3noob
 
Poenget med un-divided blir jo og kunne kjøre denne QSVen, mange som skryter den opp i skyene, har ikke sett noen i norge prøve dette enda så har litt lyst til og prøve :)
17k for en clutch er jo relativt sykt for en som er vandt med cosworth, men ser helt klart poenget ditt :)
 #399503  av Radial
 
Ja jeg veit, det er syyyyyke priser på clutch.... Det er Mulig du kan skaffe deg rimeligere clutch ett annet sted, men mtp du får med ALT som trengs, så er ikke prisen "dårlig"... på andre steder må slavesylindere etz kjøpes i tilleg, og du kan ikke bruke orginale(Pull) fordi ORC er Push.
Men klarer du deg med en 400-450 ponnier istedenfor 550-600, så kan du kjøpe clutch til halvparten av prisen+ spare en del på de andre oppgraderingene.... bare ikke momentet blir helt hinnsides (Noe det gjerne gjør på E85 2JZ men). Men igjen....da snakker vi om at lommeboka holder igjen, og da Må effekten lide litt :) (som hos meg, hehe)

ang coiler, så ville jeg heller gått for GM sine LS-1 MSD coiler... gir mye mer futt enn "upgrade coiler" +DLI, og er billigere...vesentlig billigere.
Forutsatt at sprutet støtter/klarer å bruke såkalte "Smartcoils" som LS-1 coila er (3/4 ledere)
 #399572  av FS-Styling.no
 
Kjører Spec Super Twin eller ka den hete... skal visstnok holde til 1500 nm... har kjørt med 822 nm i fjor og 750 i år og herja en del, og clutchen er gulle god... Prismessig er den kurrant... betalte vel 10K levert fra usa... Den er også like god som original clutch, eller bedre...



PS: Ja la ikke sjela i kjøringa... kun herjing... å litt flaks på slutten der... nære kanstenen... haha
 #399660  av bjornalf
 
mk3noob skrev:Tror jeg kommer til og gå for en undivided manifoild fra suprastore, med quick spool valve og en twinscroll EFR med ekstern 46mm presicion wategate.
Med elektronisk boost controller ser jeg for meg en veldig kjørbar og responsiv motor på E85 :D

Hva er best clutch og putte på dette oppsettet tro?
Tenkte meg en flerplata, men er ikke helt sikker.
Må tåle mye juling og være så lett som mulig så jeg får girt så fort som mulig 8)
suprastore ville jeg ikke handla fra med det første... har skifta sjef men er MYE rot der enda. søk bare litt rundt dette på supraforums.com

ser ikke helt vitsen i å bygge om til e85 når du skal ha så lite effekt, er jo endel bortkasta kroner, er moment i massevis på supra fra før så det lille ekstra som kommer vil du neppe savne.

en qsv å en liten turbo så er du klar. clutch har du mange valg søk litt rundt i usa der selges endel brukt å noe nytt. har en rps carbon carbon selv. denne er lett å holder vell til ca 1000hk å 1200-1200nm vi får se i vinter :)

da ryker BW billet 80mm å qsv heavy dutyen på :)