Hei!
Har letet etter ny blokk og tenkt mye etter at jeg fant ut at blokka i bilen var "vrak".
Skulle se på blokk i dag, men denne var frostsprengt på 1.syl.
Fikk pris på foring av sylinder i blokka jeg har fra før, borring til 87mm og planing av blokk + at dette firmaet skal gjøre noe arbeid med topp.
Har lest en del om bruk av 5s blokker, mer holdbare pga. hjørnet mot vannpumpe som har en tendens til å gå av.
Spørsmål blir da;
1. Hvordan vil en 3SGTE blokk holde til ca. 500hk (er det verdt å gjøre arbeidet for å bruke 5s kontra 3s ved denne effekten)? Blir ikke å gå noe spesielt over dette mtp turbo og andre faktorer.
2. Hva må jeg gjøre av arbeid for å bruke 5s 98+ blokk? Vet det må borres hull og gjenges pga. fordelingspakke.
Lest det må slipes noe i blokk i samme slengen for å få på fordelingskasse, men hvor mye er dette?
3. Hva andre ting må gjøres for å bruke 5s blokk? Topp mot blokk og tenker på å bruke veiv og råder fra 3s, kan jeg bruke 87mm stempel for 3sgte og borre opp (borring i 5s er vell 87mm?)
Siste spørmål for denne gang, hvordan vil det være å bli tatt inn til Statens Vegvesen og de finner ut at blokka ikke er i samsvar med topp og kjøretøy, 2.2l og null papirer hvor Toyota har parret disse to fra før?
HÃ¥per noen kan svare skikkelig!
Må nesten ta med meg 3SGTE blokka på Søndag for å maskinere denne om ikke jeg må begynne å lete etter 5s blokk.
Har letet etter ny blokk og tenkt mye etter at jeg fant ut at blokka i bilen var "vrak".
Skulle se på blokk i dag, men denne var frostsprengt på 1.syl.
Fikk pris på foring av sylinder i blokka jeg har fra før, borring til 87mm og planing av blokk + at dette firmaet skal gjøre noe arbeid med topp.
Har lest en del om bruk av 5s blokker, mer holdbare pga. hjørnet mot vannpumpe som har en tendens til å gå av.
Spørsmål blir da;
1. Hvordan vil en 3SGTE blokk holde til ca. 500hk (er det verdt å gjøre arbeidet for å bruke 5s kontra 3s ved denne effekten)? Blir ikke å gå noe spesielt over dette mtp turbo og andre faktorer.
2. Hva må jeg gjøre av arbeid for å bruke 5s 98+ blokk? Vet det må borres hull og gjenges pga. fordelingspakke.
Lest det må slipes noe i blokk i samme slengen for å få på fordelingskasse, men hvor mye er dette?
3. Hva andre ting må gjøres for å bruke 5s blokk? Topp mot blokk og tenker på å bruke veiv og råder fra 3s, kan jeg bruke 87mm stempel for 3sgte og borre opp (borring i 5s er vell 87mm?)
Siste spørmål for denne gang, hvordan vil det være å bli tatt inn til Statens Vegvesen og de finner ut at blokka ikke er i samsvar med topp og kjøretøy, 2.2l og null papirer hvor Toyota har parret disse to fra før?
HÃ¥per noen kan svare skikkelig!
Må nesten ta med meg 3SGTE blokka på Søndag for å maskinere denne om ikke jeg må begynne å lete etter 5s blokk.
00 Lancer EVO VI RS2 LE (005/130)
94 Mondeo 2.0 GLX
x 05 BMW 320DT M-Sport (E46)
x 90 Toyota Celica GT4
x 86 Volvo 240
x 93 Volvo 240 (B230FK)
x 92 Ford Sierra
x 86 BMW 320 E30
94 Mondeo 2.0 GLX
x 05 BMW 320DT M-Sport (E46)
x 90 Toyota Celica GT4
x 86 Volvo 240
x 93 Volvo 240 (B230FK)
x 92 Ford Sierra
x 86 BMW 320 E30