TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • castrol celica

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #399689  av Daniel HS
 
Helt ærlig, kjøre to så forskjellige oppsett som krever så vannvittig stor omstilling er for meg meningsløst. Da er det sikkert billigere i antall timer og kroner bare få tak i en GT-4 til å bygge opp, og ha to...
 #399690  av sleeper
 
Bytt turbo og kammer når du skal kjøre rally.. Og så beholder du resten likt.

Alt for mye jobb og bytte frem og tilbake hele tiden.
 #399729  av celica_st185
 
Hvis du skal kjøre treninger og bakkeløp ser jeg ikke vitsen med annet enn grushjul, dempere og skvettlapper. Alt annet kan vel bare være som det er, så kjører du bakkeløp med bil klasset for gt racing?
 #399961  av MOTORSPORTHUSET
 
hehe du har lest en stund da ja!moro.
ok.da har tengt litt og lurer på og heller dra andre veien med en 72mm turbo og prøve og dra 1000 for og ha gjort det. :)
heller eni i det da?
Sist redigert av MOTORSPORTHUSET den 29 sep 2011 21:20, redigert 1 gang totalt.
 #399966  av Rangle
 
Dra fletta av Alm brødrene! Gjør du garantert med 1000 japse-hk under panseret 8)
Hvordan tror du den blir på registeret da? Spesielt mtp. dreiemoment?
 #399967  av Mr_Storbrua
 
MOTORSPORTHUSET skrev:ok.da har tengt litt og lurer på og heller dra andre veien med en 72mm turbo og prøve og dra 1000 for og ha gjort det. :)
heller eni i det da?
+1 på den :)

Liker absolutt
 #399971  av MOTORSPORTHUSET
 
dreiemomentet blir høyt lader jeg over 2,2-2,3 bar så lover jeg at det bli over 650nm på hjula.
må ha 820whp for og kunne påstå at jeg har 1000 i motor.
men det er registeret som er problemet når den begynner og virke, men
tror egentlig det blir ganske ok på en lang bane som rudskogen så får man brukt det litt.
nå som den har tettstega girkasse så er det jo mye bedre en før.
72mm turbo er det minste som trimmere får 1000hk ut av så jeg bruker ikke alt for stor turbo da.
den forje var jo 82mm (1200hp turbo) off.

jeg skal isåfall øke turtallet til 9000.
og tipper den hadde hatt fult trykk på rett runt 6000.

nå har den bra trykk på 4-4500 og jeg trar den til 8300

så det hadde vært gøy for og prøvd. tipper jeg må opp i 2,3-2,4 bar. nå lader den jo kun 1.5.
 #399980  av Drafter
 
Rangle skrev:Dra fletta av Alm brødrene! Gjør du garantert med 1000 japse-hk under panseret 8)
Hvordan tror du den blir på registeret da? Spesielt mtp. dreiemoment?
bilen til flemming ble solgt for lenge siden :wink:
 #399992  av celica_st185
 
Det er 3 brødre Alm, og 1 av bilene er solgt nordover...

Sålenge du klarer og holde deg over 6000 mellom giringene burde det jo gå fint med en så stor turbo, og kommer jo til å flytte seg rimelig bra :lol: Eneste er vel ut av svinger hvis du må vente på ladetrykk, men det fikser du med litt antilag :)
 #400366  av MOTORSPORTHUSET
 
jeg skal bremse om 2-3 uker til! :)


dette er vel som og banne i kirka
men raimond bremsa en drag honda 1.8 vetec til 980 hjulhester 11200rm og 2.7 bar. i går!! hehe sprøtt.
den lada ingenting på 7000rm hehe. det var med garret gt4202 turbo.
  • 1
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 90