TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mer lyd i en MR2 AW11 ?

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #395932  av Klogdor
 
Etter å ha anskaffet meg en bil jeg har hatt lyst på lenge, og fått rettet de mest prekære feilene (eksos og styring) tenkte jeg at det hadde vært flott å faktisk kunne høre noe annet enn litt kjip diskant fra fronthøyttalerne mens jeg kjører. Pr. i dag har jeg bare de originale fronthøyttalerne, men vil gjerne ha litt mellomtone i det minste. men det store problemet er : hvor i allverden skal jeg putte høyttalere ? dørene virker litt vel tynne om jeg ikke skal bygge de ut.

Tenkte på å putte et par 6x9 eller tilsvarende i en plate på skrå bak setene, men da blir vel setene å absorbere all lyden ? Føler også at frontene må byttes.

Forslag anyone ?
 #396011  av ArildM
 
Frontene kan byttes i noe med bedre lyd, spilleren kan oppgraderes til en som sender ut skikkelig lyd. En god forsterker hører også til et skikkelig oppsett. Og til sist kan du kjøpe feks denne subben i kasse som passer rett bak setet på AW11:
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Har et DLS sett i min bil, med egen diskant plassert utenom:
73149125.jpg
73149125.jpg (102 kiB) Vist 8989 ganger
Gjelder bare å finne en god høyttaler som ikke bygger så veldig mye :)

Så lenge du har et bra frontsett i kombinasjon med noe ala overnevnte sub blir faktisk lydbildet i AW11 ganske bra. Har også kjørt et par med 6x9" i kasse bak sentene og vært sånn ok fornøyd med det tidligere.

Lykke til, velkommen til TS-ogn og gratulerer med kongebil :)
 #396113  av Klogdor
 
Takk for tipsene, skal sjekke ut DLS sine sett og muligens den subben der, hadde vært ypperlig med bittelitt trøkk i lyden :) Tror jeg har nok av forsterkere liggende, da jeg som oftest har hatt stasjonsvogner :s

og ja, takk for velkomsten, er kjempehappy med bilen, nå må jeg bare få sveisa i litt mer metall så begynner det å ligne på noe :)
 #400340  av Klogdor
 
Endte opp med et DLS-sett (fra dere ja) og en Parrot Asteroid-spiller som jeg er knakende fornøyd med, nå må jeg bare knø meg til å kjøpe en sub så snart det blir litt penger til overs igjen.

men en ting : på førersiden kan jeg ikke akkurat påstå at høyttaleren gikk nedi, den stikker litt opp nå, og det ser litt teit ut. er den bjelken som går under en bærende konstruksjon, eller er det noe jeg kan lage et hakk i?
 #400343  av ArildM
 
Er litt trangt der ja. Usikker på om du kan kappe i den :?