TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bjørn Eiriks 1983 Celica Supra 2.8i MKII

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #395573  av Bjørn Eirik
 
Begynner litt 'pent' med Supraen, med fem hele sider i Autofil nr. 9! :P
(Se også postinger fra mitt gamle brukernavn 'beernuts'..)

Hadde tenkt å ta den med på Rudskogen til helgen, men med omtrent en halv meter vann i vente, tror jeg det blir Formel1 i stedet!

Bilen er fra '83, og vært i familiens eie siden '89. Jeg pelte den fra hverandre for noen år siden, og fikk den rustsveiset og opplakkert, men noen steder på høyre side er det kommet bobler igjen pga. litt dårlig underarbeid. Nå har flere lister og slikt gått ut, så jeg mangler én list på høyre forskjerm for å få bilen komplett. Tror jeg kan få laget den av en fra venstre side som jeg korter inn, får se hvor mye jobb det blir!

Motoren er urørt, men kan trenge litt nye ventiltetninger etter hvert. Tar det sammen med neste regreimbytte.

Ellers er interiøret overraskende helt, eneste å sette fingeren på, er noe falmet gulvteppe og noen skader på dekslene på baksiden av forsetene.
(Ja, jeg er klar over at en slik bil ikke skal ha hengerfeste, men det er den eneste jeg har med hengerfeste for tiden, så det får sitte pålitt til! :P Fikk noen snåle blikk når jeg kjørte den til dynga med henger med skrot, forresten!)
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #395574  av Noxan8
 
snasent vakker sak :) hehe, ville tro de fleste ville fått rare blikk om de kom med en tilhenger på en "sportsbil", synes jeg ser det, Lamborghini Gallardo med en bilfraktehenger bakpå med en supra på :mrgreen:
 #395584  av Daniel HS
 
SÃ¥ meget pen ut denne her! Flere bilder? :D

Angående hengerfeste, så har det ingenting på en sportsbil å gjøre. MEN, jeg synes likevel det er uffattelig stilig med de som har det, kunne LETT hatt det på CSen, bare på morro. I Bergen hadde vi en EVO som gikk med hengerfeste, og takbøyler, med ski på...
 #395608  av Bjørn Eirik
 
Takker for gode ord!
Det er litt småtteri som man kan sette fingeren på, men stort sett ser den veldig bra ut på 'armlengdes avstand'. Jeg lover at hengerfestet åker av når jeg får montert det jeg har liggende til S4'en! :P
Det er som nevnt en stor artikkel om bilen i månedens Autofil, (nummer 9, kommer i butikken til uka!) men jeg skal se hva jeg har av bilder!
Litt gøy er det at bilen har vært i Vi Menn tidligere, (sånn ca '83 en gang) skal se om ikke jeg finner det bladet (har det et lurt sted..) og får scannet artikkelen!
 #395609  av McLarren
 
Museumsgjenstand i mine litt utrente øyne :shock:
Ser jo så å si ny ut enda den der :shock:
 #395802  av Anders gullstein
 
Takk for sist. Vi møttes på Vårmønstringen i år. Bilen din er et meget bra eksemplar. Alltid likt disse modellene, skikkelig god gammel GT vogn.

Har du lyktes noe mer i å finne lister til den?
 #395822  av Bjørn Eirik
 
Nja, er etpar som har gått ut nå, den ene synes vel bra på bildet 'i fart' i Autofil og det nederste bildet over, men resten har jeg fått på plass. Får nok kjøpe en til fra den andre siden og forsøke en doktorering, men ser for meg at det kan bli et freskt prosjekt å få limt den sammen igjen! :P
 #401286  av Supramk3turbo
 
Deilig å se en så strøken MK2 :)