TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • hvilken diff til mk3?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #401278  av Mr_Storbrua
 
En 2 veis diff er vel ikke å anbefale til veibruk?

Hva skal bilen brukes til?
 #401287  av Supramk3turbo
 
Hei. Jeg har ikke prøvd noen av disse LSD diffene, men før du går til innkjøp av en ny LSD diff, hva er problemet med den gamle?? :)

Ulyd??
Slark??
Eller sperrer den dårlig??

Har den begynt å synge eller det er mye slark, så hjelper det lite å kjøpe en ny LSD diff uten lager, kronhjul, pinjong med mer.
Det Horsepowerfreaks selger er kun selve diffen, setter du den inn i ditt gamle diffhus med det gamle kronhjulet, pinjong og lager, så er du antageligvis like langt som du var :? Men det vil nok sperre en god del bedre en den gammle.

Vil du ha noe som sperrer skikkelig så er det 1-veis en eller 2-veis diff som gjelder... 2 veis diff er kun for bane/drifting, den sperrer 100% på pådrag og motorbrems, ikke så heldig om du skal bruke bilen på veien... 1-veis sperrer kun ved pådrag å slipper opp ved motorbrems eller når du triller. Men til vanlig bruk er det ikke nødvendig med annet enn LSD syntes jeg :)
 #401404  av TBS
 
Supramk3turbo skrev:Hei. Jeg har ikke prøvd noen av disse LSD diffene, men før du går til innkjøp av en ny LSD diff, hva er problemet med den gamle?? :)

Ulyd??
Slark??
Eller sperrer den dårlig??
Den sperrer pinlig lite, selv etter den er kjørt varm, det er eneste årsak til bytte :)
Jeg ser at det det er mulig å bytte mellom 1,5 veis og 2 veis på hvertfall Cusco og TRD diffen. Det blir hovedsaklig gatebruk, så 1(,5) veis burde holde. Men kjekt å kunne skru over til 2 veis funksjon hvis det skulle være behov.