TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Godkjenning av felger pÃ¥ Mk4

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #400993  av olemoda
 
Har tenkt å prøve å få godkjent 19" felger i vognkortet på min Supra Mk4.
Men ikke alt er så lett.
Har hørt om folk som har fått godkjent felger med innpress lang utover det avvik som er tillatt i forhold til orginalt.
Er det noen her som har fått det til?
Felgene mine er mindre innpress på enn de 15mm som er tillatt utifra orginalt.
Rulleomkrets er innenfor de 5% som er tillatt og størrelsesendringen er lik, så er kun innpresset som er problemet.
Snakket med toyota norge, men de er lite til hjelp, de vil ikke lage papirer.
Vil ha dette i vognkortet, vil ikke at bts skal kunne ta meg på noe som helt når/hvis jeg blir stoppet.
Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?
 #401008  av olemoda
 
Går jo alltids ann å bare prøve, men faren e jo veldig stor for at eg kommer hjem med en mangellapp.
Men iom at det e flere som har fått det til, så kanskje noen har fått tak i papirer et sted.
Ligger heller ikke i Toyota sitt system ka som egentlig e orginal sporvidde på disse bilene heller.
 #401017  av Ã˜rjan
 
stikker felgene uttom skjermene? hvis ikke er det bare å dra å vise..
 #401020  av olemoda
 
De stikker ikke utfor, og skraper heller ikke i innerskjermer osv.
Vet bare at her på vestlandet så e de så sinnsykt vanskelig med ting.
 #401242  av toysupra
 
Vist de er innenfor 5% regelen på dimensjon får du de ikke skrevet inn i vognkortet, vist de er uten for 5%regelen og du kan legge med dokumentasjon fra tuv eller andre godkjent organer og de ikke tar i skjermer ,ikke stikker uten for hjulbuer og alt det der , kan du få de ført inn i vogn kortet.
 #401322  av olemoda
 
de er innenfor 5% på rulleomkrets og det er lik størrelsesendring, men er mye mindre innpress.
Det er jo 50 ET orginalt, jeg har ET 34 og 38.
Toyota norge vil ikkje lage papirer t meg å då er jeg like langt.
Men vet om mange som har fått godkjent felger slik som mine som er langt utenfor, derfor jeg lurer på hvordan folk har fått det til.
 #401359  av turbomoen
 
olemoda skrev:de er innenfor 5% på rulleomkrets og det er lik størrelsesendring, men er mye mindre innpress.
Det er jo 50 ET orginalt, jeg har ET 34 og 38.
Toyota norge vil ikkje lage papirer t meg å då er jeg like langt.
Men vet om mange som har fått godkjent felger slik som mine som er langt utenfor, derfor jeg lurer på hvordan folk har fått det til.
15 mm tilsammen ikkje på kvar side,
 #401402  av olemoda
 
Er jo klar over at det e 15mm på samme aksling, men de er jo fortsatt utenfor en del.
Så spm mitt e fortsatt hvordan folk har fått det til før?
 #401407  av Zepticon
 
olemoda skrev:Er jo klar over at det e 15mm på samme aksling, men de er jo fortsatt utenfor en del.
Så spm mitt e fortsatt hvordan folk har fått det til før?
Om du rar på BT med et dekk som er i den dimensjonen du tenker å bruke, men med rett inpress, får dette i vognkortet. Så bytter du til dem som du har, med feil inpress, men uten at de stikker utenfor skjermen. Da skal du ha _MYE_ uflaks før at noen begynner å plukke på det, og da i hverstefall blir du sendt på visning på BT

På mine felger står inpress på innsiden av felgen, og en vanlig kontroll sjekker aldri slikt, siden de trenger bukk eller må jekke opp bilen. Om dimensjonen som de kan lese på dekket matcher det som står i vognkortet blir du vinket vidre.
 #401480  av olemoda
 
Ja det kan godt hende det virker=)
Men da må jeg få lånt noen felger med lik dekkdim,
Er ikke akkurat mange her som kjører med 19" 275 og 255 dekk=)