TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 3s-gte motor

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #397343  av bl4z33r
 
siden jeg har kjøpt inn en 3s-gte motor med ødelagt turbo på så skal jeg bygge opp igjen motoren med ct20b turbo.
jeg har nå plukket av turbo og manifold og andre deler av motoren. skal også se over motoren føre jeg begynner med sette sammen. denne motoren har jeg tenkt til å sette i min mr2 sw21.
Vedlegg
litt dårlig kvalitet, her er motoren nå, skal begynne og skru av bunnpanne og se litt på motorens tilstand
litt dårlig kvalitet, her er motoren nå, skal begynne og skru av bunnpanne og se litt på motorens tilstand
vlcsnap-2011-08-24-12h57m37s71.png (2.47 MiB) Vist 1512 ganger
 #397345  av 3rlend
 
Andre planer en å bytte turbo ? :mrgreen:
 #397516  av bl4z33r
 
ikke så mye annet jeg har planer om enda ;) den er blitt overhalt rett føre turboen ble ødelagt. det er satt i 3s-ge cam er i den men vet ikke helt hva det gjør. men har også tenkt til å skru opp turbo trykket på den. håper på og få litt mere hk i allefall ;)
 #397517  av 3rlend
 
3s-ge eller "sugekammene" har mer durasjon og løft mener jeg :P
 #397619  av bl4z33r
 
vil det utgjøre noe eller har det ikke noe og si? og er det til å anbefale eller burde jeg få tak i turbo kammene?
;) er veldig ny med dette her :P er ikke mere en 17år men syntes det er veldig morro og få begynt litt tidlig :D
 #397656  av 3rlend
 
nå skal ikke jeg stille meg skråskikker her, men turbokammene er ubeskrivelig slappe etter 6k rpm :P
derimot sugekammene sørger for at du har drag hele veien til turtallssperra :)
så sugekammer er en god oppgradering :)
 #397694  av SupraJensen
 
Dette kan bli veldi interesangt 8) du må huske å ta bilder av ALT du foretar deg å puplisere hær på forumet :wink: da kommer mange til å kommentere å gi deg ideer til alt du kan gjøre med motoren :wink:

at du starte med slikt i en alder av 17 år synest jeg er tøft! å du skal bare stå på, for bilmiljøet virker til å bare krympe med årene tilfordel for ting som heter så idiotisk som LOL og WOW osv.. æ skrik snart...

Men enig med han over meg, 3S-GE kammene trur jeg funker veldig bra med tanke på draget i motor over hele registeret, har hørt at dem er litt slappe på topp...

med den truboen du skal bruke, hvordan blir spoolup tiden din da? (turbolag) å kan du ladde mye på en slik turbo? jeg synest å huske at celica og mr2 hadde fult ladetrykk ifra 2000 rpm? en ting jeg vil være forsiktig med, er å justere opp for mye i trykk på en orginal motor, for dette holder skjeldent over lengere tid.. så ny eksos, chip og kanskje 0.2-0.3 bar opp med trykket, så trur jeg du skal kunne kjøre safe. me dette burde du få nåen av dem andre gutta/jente her på forumet til å bekrefte, da jeg kun har holdt på med 3S-GE :P

Lykke til med proskjektet, btw ser ut som en rå bil i bakgrunnen :wink:
 #397710  av Haugrud
 
Chip er ingen vits i på disse motorene..kjøp deg en 2.5 eller 3" DP, HKS FCD, større eksos helt ut og en elektronisk boostcontroller og kjør på ca 1 bar ladetrykk, så har du kommet langt!:)
 #398195  av bl4z33r
 
bilen i bakgrunn er pappa sin, hehe toyota hilux 81 modell. på 35 tommer hjul og hevet endel.

jeg skal legge ut masse bilder etter hvert som jeg driver med motoren.
3" eksos hele veien fra turbo har jeg liggende så det skal på. det er og komplett ledningsnett på motoren utenom den ene kontakten til ECU mangler så den er jeg på utkikk etter så jeg skal få lagt ut bilde av den. men kjempe fint vis noen sier i fra vis dere kommer over ECU kontakt ;)
 #401870  av bl4z33r
 
nå har jeg drevet litt forbredeler til motorbyggingen. funnet frem turboen jeg skal ha på motoren, jeg har også sveiset en ramme som jeg har planer om og bygge opp hele motoren med elektronikk og alt på så jeg skal kunne starte motoren i og gjøre den klar føre jeg setter den i mr2en siden jeg allerede har skilter på den og den er kjørbar.

her er i allefall bilde av den ødelagte turboen som er en ct26 og den jeg skal ha på motoren ct20b fra en celica gt4 japse versjon.
Bilde

siden den ct20b turboen jeg skal ha på er brukt så tok jeg den med til Flemming Alm og fikk han til å sjekk at den var bruk bar ;)
skal slenge opp et bilde av motorbukken jeg driver å sveiser. hva tror dere om å bygge motoren og starte den opp i en ramme føre jeg plukker fra hverandre mr2en min?