Etter at M50 har stått på konstant noen timer, så er observasjonene
så langt (m50'ene kan ikke akkurat kalles spilt inn enda...):
Audio technica m50 har klarere mer definert lyd med litt bedre klang i hele registeret enn beyerdynamic dt770. DT770 har mer bass, men den er også mindre presis og
litt mer grøtete enn m50. Mellomtone og opp på dt770 er varmere og spesielt høye toner er mer runde enn på m50. All musikk høres ut som det er spilt inn i ett litt mindre studio når det høres på dt770 i forhold til m50...Lydbilde er større på m50, eller hva det så fint heter
Schiit Asgard hodetelefonforsterkeren er også på plass. Generelt er lyden litt klarere og høye toner kommer bedre frem i forhold til når hodetelefonene er koblet til de vanlige stereo/stue-forsterkerene jeg har. Eneste minuset så langt er litt svak feedback i bakgrunnen
XB1000 er fortsatt kongen av trance/dance/dubstep/rap og når jeg vil riste trommehinna litt, eller bare spille høyt lenge. Beskrivelsen "de er som å være på ett utested med bra anlegg" er ganske passende.. For å sette meg tilbake å nyte litt og slappe av så er m50'ene nå første valget.
Så... Taperene så langt er DT770, så de blir nok solgt. Ultrasone pro 2900 kommer i morgen eller fredag. Desverre er ikke moon audio kablene sendt fra usa enda, så den vanvittige forskjellen de sikkert gjør for lyden får jeg teste senere