TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #405048  av ke25-toyoglide

PUUUH, gjorde nesten regne med at alle kom til å halshogge meg.......
Har vert noen her som eg bor som har brukt prøveskiltene, på utenlandske biler, daglig på konen sin bil.
til og fra skolen, til og fra butikken, til og fra jobben osv.
Til og med når mannen reiste på jobbtur i 1 mnd. så brukte ho prøveskiltbilen istedet for familibilen som mannen pleide kjøre.
Det er alltid dyre biler... mercedes, bmw X5 osv,,,,
Hadde det ikkje vert for at eg har hatt mitt med lovens lange arm, så hadde eg nok meldt de selv.
For å være ærlig så skulle eg ønske de ble tatt, og fikk en straff for det.
Men siden det har foregått i så mange år, så hadde de nok spart store penger på det uansett.
 #405064  av ArildM

Joda. Innlegget mitt ble skrevet med en viss ironi, som er vanskelig å få frem. Såvidt jeg kan komme på er dette en del av opplæringen man får når man kjører opp?

I avisartikkelen ble saken satt i et annet lys, og det er jo helt klart at hvis en konsekvent utnytter dette over lengre tid bør en måtte betale for de avgiftene man har unnlatt å betale. Kjører derimot en norsk person en svensk bil på ferietur gjennom norge og tilbake igjen til sverige så hadde en bot på 340'000 vært litt vel drøy? Var mer i de banene jeg tenkte.
 #405071  av ke25-toyoglide

Eg har kjørt utenlandsk bil i Norge...... :shock:
Men ikkje uten å sjekke reglene 8)
Då kjørte eg min bestemor sin Spanskregistrerte bil.
Då var reglene at så lenge du hadde samme adresse i Norge, og muligens det var noe med slektskap og.
men det er 15 år siden og reglene kan ha forandra seg.
Poenget er at eg ikkje ville gjort det uten å ha sjekka reglene.
har du ikkje lov, så lar du være, eller tar en kalkulert risiko. taper du på en kalkulert risiko, så ikkje grin.....
Tror det er lov å kjøre Svensk leigebil, f.eks. i kortere perioder....
 #405116  av celicat23

Var mye å gjøre utenom hovedoppdragene, brukte timer på å bare tulle rundt - mot grand theft auto hvor det i det siste var KUN oppdragene, var knapt ett eneste "unique jump" engang, og alt var bare kjør dit, se en cutscene, så kjør dit, skyt en fyr, oppdrag ferdig - og gjennta til spillet er over. Og kan ikke huske sist spill hvor jeg gadd å se alle cutscenes bare fordi jeg lo så mye av de.

On a different note...
boys_vs_girls.jpg
boys_vs_girls.jpg (82.1 kiB) Vist 902 ganger
 #405126  av ke25-toyoglide

hmmmm, det var ikkje min bil ihvertfall :oops: :oops:
skal alltid være forberedt på "alt", så har stropper, verktøy, klær osv med i bilen. Blir fort fullt då ja.... :(
 #405127  av celicat23

Aaaaah, var ute og starta bmw'n.. Stått stille i over 1mnd i diverse temperaturer.. Startet med en eneste gang, rett på stabilt turtall. Brom-brom. Liker den bilen der mer og mer. Gleder meg til sommer!!!!!
 #405133  av celicat23

Hadde vært jævelig gøy, sikkert en GENIAL lekebil med 2.8L motor, manuelt gir og du sitter på bakakslingen stort sett.. Og meningen var egentlig å bytte ut yarisen og bruke z3'n som bruksbil - men den er for strøken til at jeg har samvittighet til å utsette den for salt og dritt. Finnes ikke en eneste flekk med rust på den, og i motorrommet ser det ut som den har akkurat rulla ut av fabrikken... Kan ikke kjøre sånt i søla :) Blir tatt ut når snøen er borte og veiene er tørre igjen, så blir det vel kanskje meget mulig ett oppgradert stereoanlegg i den, og så skal den bare nytes igjennom sommeren. Gleder meg til å brenne noen cd'er med musikk og bare kjøre noen lengre turer til tilfeldige steder i sommernatta, med korte stopp for å fylle på bensin og pepsi ;) Sommeren kan ikke komme fort nok!!
 #405143  av McLarren

ke25-toyoglide skrev:Var helt enig med deg.... helt til du skreiv pepsi..... :cry:
+1, var like før jeg kalte han sviker... :shock:
  • 1
  • 792
  • 793
  • 794
  • 795
  • 796
  • 1174