TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mitt MR2 MKII prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #403121  av Dipsy
 
Mr_Storbrua skrev:Om ikke det er lagra i demperskålene dine. De er vel igrunn kjent for å ryke på mr2..
Kan sikkert hende, jeg har fint lite peiling på bil ;) Men det er kun når jeg vrir på rattet at det knirker å knaker. Jeg har ikke servostyring, så det er ganske tungt å ratte, plutselig knirker det, og så er det plutselig lett å vri på rattet noen grader, så blir det tungt igjen. Noen som har opplevd dette?
 #403122  av Mr_Storbrua
 
Høres enda mer ut som demperskålene.. jekk opp bilen foran, så kjenner du etter slakk i demperen, sideveis. eller se under panseret, på demperskålene..
 #403127  av Dipsy
 
Mr_Storbrua skrev:Høres enda mer ut som demperskålene.. jekk opp bilen foran, så kjenner du etter slakk i demperen, sideveis. eller se under panseret, på demperskålene..
Will do! Takk for gode råd :D
 #403425  av Dipsy
 
Eksosmanifoil og downpipe har kommet!
Bilde

Btw, noen som vet om en god måte å demontere den ekle antenna? Har prøv å vri og dra den ut, men det funka ikke..
 #403438  av Audun F
 
Dipsy skrev:Eksosmanifoil og downpipe har kommet!
Bilde

Btw, noen som vet om en god måte å demontere den ekle antenna? Har prøv å vri og dra den ut, men det funka ikke..
Den skal bare være å dra rett ned tror jeg. Er en stund siden jeg tok ut min, men gikk ganske greit. Mulig det sitter en skrue under der?

Forresten, på downpipen din så er det en sensorplass montert oppe på det ene grenrøret - vil det ha noe å si for målingene du får derfra? Burde ikke den sensoren få data fra alle fire? Jeg bare spør, for har samme funksjonen hos meg selv ;)
 #403442  av Dipsy
 
Audun F skrev:
Dipsy skrev:Eksosmanifoil og downpipe har kommet!


Btw, noen som vet om en god måte å demontere den ekle antenna? Har prøv å vri og dra den ut, men det funka ikke..
Den skal bare være å dra rett ned tror jeg. Er en stund siden jeg tok ut min, men gikk ganske greit. Mulig det sitter en skrue under der?

Forresten, på downpipen din så er det en sensorplass montert oppe på det ene grenrøret - vil det ha noe å si for målingene du får derfra? Burde ikke den sensoren få data fra alle fire? Jeg bare spør, for har samme funksjonen hos meg selv ;)
Så den må demonteres fra innsiden altså? aah :P
Jeg funderte akkoratt på det samme! Det er jo plass til føler rett før forgreningen. Det står en bolt i der da, men den kan jeg bare fjerne. Regner med at det er for eksos temp føler? Men den som står på kun det ene grenrøret forstår jeg ikke vitsen med.. Hvis noen har svar på det hadde det vært kjekt, i og med at det ikke fulgte med noe for å blende det av.. :?
 #405634  av Dipsy
 
Update: MR2en går ikke :cry: Heldigvis bare dynamoen som har tatt kveld. Så ny er på vei fra mr2-ben.

Effektanlegg er også på vei. Skal få lastet opp noen bilder når det er kommet. Håper å få montert det snart!
 #406316  av Dipsy
 
Effektanlegget kom på døra i dag! 8) Gleder meg til å begynne å montere manifoil å effektanlegg! Bare synd at anlegget ikke er bolt-on. Så det må nok sveises litt..

Bilde

Bilde

Bilde
 #406330  av DanielJ
 
Kan du poste et lydklipp eller en filmsnutt, når eksosen er montert?
 #406331  av Dipsy
 
DanielJ skrev:Kan du poste et lydklipp eller en filmsnutt, når eksosen er montert?
Det skal jeg gjøre :) blir nok en liten stund til, i og med at jeg må kappe å sveise etc. for å montere skiten ;)