TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 na Tougestuk

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #406164  av Issate

DanielJ skrev:Okei da har du akkurat samme planene som meg! Tenkte å bare ha et ryggelys i midplaten. Setter ei jævla sterk hvit ledpære til ryggelys og jævla sterk rød ledpære til tåkelys :lol:
Eller så kan du bare legge et rele på de 2 innerste lysene slik at du har 2 ryggelys og 2 bremselys ;) (ikke at det er noe forskjell mene)
Dette krever også at du har 2x pære holdere med 21w+5w :)

Noe ala slikt
57923_477800025970_673510970_7365506_2402407_n.jpg
57923_477800025970_673510970_7365506_2402407_n.jpg (38.07 kiB) Vist 821 ganger
 #406165  av john_e

Tenker å bruke den modden der man lodder inn dioder mellom ledningene, så man opprettholder tåkelysbryterfunksjonen.

Hadde vært artig å fått laserskjært MR2 logo med ryggelys til senterplata da ;)
 #406166  av DanielJ

Den var ikke dom den! :wink:
 #406231  av DanielJ

Vet du om man får kjøpt den kontakten for bremselys løs eller om noen som har Kouki ledningsnett til lyktene er intressert i å selge? Vis ikke må jeg bare bygge om litt på festene til kontakten til Zenki lyktene mine.. Vasket min og tok et bilde. Slik ser den ut med begge lysene i drift :D

Bilde
 #406238  av john_e

Det er da vel ikke noe stort problem å skjære til så zenkiholderne passer? :)

Flott bil Daniel :D Blir ekstra tøft med full lysfunksjon i alle da 8)
 #406261  av DanielJ

john_e skrev:Det er da vel ikke noe stort problem å skjære til så zenkiholderne passer? :)

Flott bil Daniel :D Blir ekstra tøft med full lysfunksjon i alle da 8)
Da har jeg noe å holde på med i helga 8)
 #406298  av john_e

Tegnet et raskt utkast av bakenden i kveld :)
Screen shot 2012-02-03 at 11.35.08 PM.png
Screen shot 2012-02-03 at 11.35.08 PM.png (4.37 MiB) Vist 762 ganger
- Bagasjelokk med integrert ducktail.
- Dobbel eksos ut mellom baklyktene (ja, litt uvanlig, men nødvendig pga. diffuseren)
- Tauekrok ut gjennom en åpning i aluminiumsplata/diffuseren.

Hva syns dere? :D
 #406302  av ArildM

Blir litt omvei med eksosen da?
Diffuseren får vel samtidig ikke noen kjempefunksjon?
Spesiell løsning, men alt som er unikt er jo spennende. Vet ikke hva de kommer til å si om du skal på Eu kontroll og du har lagt opp eksosen slikt. Sikkert en eller annen regel du bryter (slik som at folk som går og sykler kan brenne seg på eksospottene dine ellerno :lol: ).
 #406304  av john_e

Drafter skrev:vanskelig å si utifra en tegning men tror det ser bedre ut at vinga dekker hele bakparten langs sidelinjene og opp
Har prøvd å tenke ut en bra løsning for å få til det du sier der, men det gjør støpeformen veldig vanskelig. Spørs om jeg får det til :)
ArildM skrev:Blir litt omvei med eksosen da?
Diffuseren får vel samtidig ikke noen kjempefunksjon?
Spesiell løsning, men alt som er unikt er jo spennende. Vet ikke hva de kommer til å si om du skal på Eu kontroll og du har lagt opp eksosen slikt. Sikkert en eller annen regel du bryter (slik som at folk som går og sykler kan brenne seg på eksospottene dine ellerno :lol: ).
Får se hvordan eksosen utvikler seg, trenger ikke å bli så stor omvei, siden lyddemperen blir plassert høyere, men det blir artig å se :)
Kjempefunksjon får den ikke, men den bedrer strømningssituasjonen, til og med en bonus mtp vindstøy 8)
Tror det går greit, er jo mange superbiler som har eksosen i samme høyde, og jeg så ikke noe om det i kjøretøysforskriften. (Må sjekke litt nermere)
Zepticon skrev:Nøyaktig hvilken funksjon er det du forestiller deg at den diffusern skal ha?
Tenker at den skal ha en mild stabiliserende funksjon i høy fart sammen med flat underbody, pluss at den så klart (og som oftest) skal se bra ut :)
Er så klart ikke av time attack kaliber, men det er heller ikke meningen :P

Skal se hva som går an å endre på i morgen (senere i dag) så blir det vel en ny tegning ;)
 #406305  av Andrepedersen

john_e skrev:Tegnet et raskt utkast av bakenden i kveld :)
- Dobbel eksos ut mellom baklyktene (ja, litt uvanlig, men nødvendig pga. diffuseren)

Imponert over tegnekunnskapene. Synes det ser bra ut :) Men gjør det de fra alle vinkler ? Den diffusern der er ikke første jeg har sett, var jo en annen her inne som lagde en skummelt lik en. Men, jeg synes det er kjempetøft :) Men, dobbel eksos bellom baklyktene ?

Men, en annen ting når det gjelder prosjekt, så er det å ikke ha for mange planer, og faktisk peise på å få lagt ut bilder!! :lol:
 #406416  av john_e

Andrepedersen skrev:
john_e skrev:Tegnet et raskt utkast av bakenden i kveld :)

Imponert over tegnekunnskapene. Synes det ser bra ut :) Men gjør det de fra alle vinkler ? Den diffusern der er ikke første jeg har sett, var jo en annen her inne som lagde en skummelt lik en. Men, jeg synes det er kjempetøft :) Men, dobbel eksos bellom baklyktene ?

Men, en annen ting når det gjelder prosjekt, så er det å ikke ha for mange planer, og faktisk peise på å få lagt ut bilder!! :lol:
Har laget en tegning fra siden, og spoileren ser ganske så rå ut der :)
Jeg ombestemmer meg daglig mtp eksosen, nå har jeg lyst til å ha noen digre rustfrie rør hengende :D

Når du sier det, så husker jeg at det var en MR2 Turbo som hadde popnaglet aluminiumsplate som deksel over eksosen,
men kan ikke huske at den gikk fra under traversen og bakover, eller? :)

Holder på med å rette opp bagasjerommet enda, så det er ikke så mye å legge ut bilder av foreløpig :| Bare vridd metall :lol:
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 54