TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Godkjenning av 2jz i mk3

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #406767  av TBS
 
Driver for tiden med et 2jz-gte bytte i Mk3 supra, og det hadde vært morro å få det skrevet inn i vognkortet. Det eneste problemet er at det er importbil fra 2004, så det må fortsatt betales en liten avgift for effektøkning, hehe...
Det er en original turbobil...

Er det noen som har fått dette godkjent tidligere?

Tok en rask telefon til teknisk hos statens vegvesen på fredag, og han jeg snakket med mente ikke det skulle være noe problem (selv med effektøkningen), men jeg måtte sende en søknad til trafikkstasjonen om hva som skal gjøres.

Er det noen som vet hva dem liker å se i slike søknader? om det er noe dokumentasjon fra Toyota som er interressant?

Jeg må si jeg tviler på at det skal være enkelt å få det godkjent, men man kan jo aldri vite. Har fått inntrykk at det kommer helt an på den enkelte på statens vegvesen hva man får av svar.. så kanskje man skulle sendt samme søknad til samtlige trafikkstasjoner i landet til man får det svaret man ønsker.. hehe
 #406768  av Zepticon
 
Her i Trondheim så kreves dokumentasjon på alle former for effektøkning, denne må komme fra Toyota, TUV eller DEKRA. Da at chassi tåler økningen, samt beskrivelse av hvilke andre modifikasjoner som kreves for gitt effekt (drivverk understell etc)

Og om motoren kommer fra en utenlandsk bil må du også skaffe utslippsdokumenter for denne.