TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Voksing/beskytting av felger??

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #405880  av olemoda
 
Jeg har noen Work vs-xx krom felger på min supra.
Men kunne tenkt meg å polert de eller smurt/sprayet på noe som beskytter de slik at ikke bremsestøv osv setter seg fort fast.
Har hørt at folk polerer de med spesialprodukter osv som er laget for dette, men vet ikke hva.

Er det noen som har gode tips til hva jeg kan gjøre?
Erfaringer??
=)
 #405904  av hmsilset
 
Regner med at du har ganske rene felger på en sånn bil.Vask og tørk felgene skikkelig og få på ett tynt lag med denne.


http://bilnerden.no/index.php?main_page ... ucts_id=35



Tørk lett av med mikrofiberklut når det har herdet 5-15 minutter.Altså før den blir hard å gnikke av.
skal visst holde lenge på felger denne.Har ikke hørt om andre metoder enn voks igrunn.
 #406496  av hmsilset
 
Anders gullstein skrev:SwissWax Autobahn har jeg blitt anbefalt ihvertfall.
Den er meget god også :) Men collinite845 slo dem utrolig nok i en test. Swissvax er aldri feil!
 #406502  av Anders gullstein
 
Jeg har slitt med at Compomotive felgene mine blir matte, så til neste sesong skal jeg teste ut felg voks :)

Skal dog sjekke ut produktet du anbefalte
 #406514  av hmsilset
 
Anders gullstein skrev:Jeg har slitt med at Compomotive felgene mine blir matte, så til neste sesong skal jeg teste ut felg voks :)

Skal dog sjekke ut produktet du anbefalte
Få noen på dcn.no til å gjøre dem ren og maskinpolere dem for å få frem ny og ripefri lakk før voks.Er helt garantert noen som vil det :)
 #406934  av Anders gullstein
 
Har maskin selv også, så det fikser jeg selv :) . De blir blanke igjen etter polering, men det har ikke var så lenge som jeg har håpet. Men blir nok bra med ny voks i tillegg :)