TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Werner's MR2 '91 prosjekt.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #407498  av Henrik.W
 
Da var det min tur også da ;)

Blir nok ikke så mye oppdateringer fra meg før det blir ordentlig sommer, da bilen nå står til vinterlagring. Men tenkte jeg ihvertfall skulle starte med å legge fram planene mine, og finne gode løsninger på utførelser og slikt.

Det blir ingen store ombygninger og modifikasjoner, da bilen igrunn var et ferdig prosjet i forrigje eiers øyne.

Motor
-Bytte luftfilter.
-Rette opp i feilkoder 21, 42, 43.
-"Rydde" og vaske.

Utvendig

-Reparere skade i framfanger.
-Sende felgene til oppussing og få lakkert kanten i samme farge som bilen.
-GÃ¥ opp 1 eller 2 dimmensjoner i dekk-tykkelse.
-Lokari skjermer, begge sider framme.
-Nye speil (Orginale eller "carbon"-speil fra e-bay).
-Vurdere et carbon-panser.
-Bedre finnish på eksosanlegget.
-Bygge tilbake til 2 viskerblader.

Innvendig

-GÃ¥ tilbake til orgialt midtpanel.
-Nytt lydanlegg (Subber, Forsterker og en 2DIN spiller).
-Nytt hanskerom.

Bilde
Skade i framskjerm

Bilde
Nåværende Hanskerom

Bilde
Nåværende midtpanel

Bilde
Felg. Tror det blir bra å få pussa den og lakkert grønn kant.

Bilde
Stuss. Vil prøve å få den litt mere parrallellt med skjermen

Skal legge til flere bilder etterhver som jeg får tatt dem.
Sist redigert av Henrik.W den 02 mar 2012 16:23, redigert 4 ganger totalt.
 #407502  av SupraJensen
 
Ser ut som et fint lite proskjekt ddu har der :wink: ser at du skal rette "framskjermen" men bildet viser tydligvis "framfangeren" :P ramfangern er laget av plast og for best nylig resultat så må denne plastsveises ;) du må ta av frontfanger og finne plastmerket på baksiden, men regner med at dette er >PP< plast, og denne er lett og jobbe med :wink: jeg ser også at du skal skifte "dashbord" men slik jeg ser det trenger du bare bytte selve panelet som holder cdspiller og varmejusteringa :wink: dette finner du på ebay, tillogmed i carbon 8) hanskerommet kan du prøve å sprette av denne "kolossen" som er laget oppi dit, evt finne dytt hanskerom :wink:
 #407513  av Andrepedersen
 
SupraJensen skrev:Ser ut som et fint lite proskjekt ddu har der :wink: ser at du skal rette "framskjermen" men bildet viser tydligvis "framfangeren" :P ramfangern er laget av plast og for best nylig resultat så må denne plastsveises ;) du må ta av frontfanger og finne plastmerket på baksiden, men regner med at dette er >PP< plast, og denne er lett og jobbe med :wink: jeg ser også at du skal skifte "dashbord" men slik jeg ser det trenger du bare bytte selve panelet som holder cdspiller og varmejusteringa :wink: dette finner du på ebay, tillogmed i carbon 8) hanskerommet kan du prøve å sprette av denne "kolossen" som er laget oppi dit, evt finne dytt hanskerom :wink:

For best mulig resultat må du kjøpe ny fanger. Du skal være utrulig god med plast for å få dette bra til. Men, øvelse gjør mester.

Lykke til :)

ps, vi liker mange bilder :)
 #407518  av Henrik.W
 
Fant ene tilbudet jeg fikk av toyota på noe av det jeg trenger. Men må jo prøve å få tak i det til en litt rimeligere sum ;)

Bilde
 #407520  av Henrik.W
 
Andrepedersen skrev:For best mulig resultat må du kjøpe ny fanger. Du skal være utrulig god med plast for å få dette bra til. Men, øvelse gjør mester.

Lykke til :)

ps, vi liker mange bilder :)
Jeg har prata med en som driver med lakk og karosseri, som sa han kunne fikse det. 5000,- skal han ha for jobben.

Har ikke noe som helst peiling på det området, så blir å sette det bort til noen som har greie på det.
 #407521  av SupraJensen
 
Andrepedersen skrev:
SupraJensen skrev:Ser ut som et fint lite proskjekt ddu har der :wink: ser at du skal rette "framskjermen" men bildet viser tydligvis "framfangeren" :P ramfangern er laget av plast og for best nylig resultat så må denne plastsveises ;) du må ta av frontfanger og finne plastmerket på baksiden, men regner med at dette er >PP< plast, og denne er lett og jobbe med :wink: jeg ser også at du skal skifte "dashbord" men slik jeg ser det trenger du bare bytte selve panelet som holder cdspiller og varmejusteringa :wink: dette finner du på ebay, tillogmed i carbon 8) hanskerommet kan du prøve å sprette av denne "kolossen" som er laget oppi dit, evt finne dytt hanskerom :wink:

For best mulig resultat må du kjøpe ny fanger. Du skal være utrulig god med plast for å få dette bra til. Men, øvelse gjør mester.

Lykke til :)

ps, vi liker mange bilder :)
for den lille sprekka der er det ikke nødvendig med ny støtfanger :P går fint ant å rette den skaden, og siden den er så langt ned er det bare en liten skade og den blir ikke så lett å spotte om du gjør feil :wink:
 #407526  av Henrik.W
 
SupraJensen skrev:
Andrepedersen skrev:
SupraJensen skrev:Ser ut som et fint lite proskjekt ddu har der :wink: ser at du skal rette "framskjermen" men bildet viser tydligvis "framfangeren" :P ramfangern er laget av plast og for best nylig resultat så må denne plastsveises ;) du må ta av frontfanger og finne plastmerket på baksiden, men regner med at dette er >PP< plast, og denne er lett og jobbe med :wink: jeg ser også at du skal skifte "dashbord" men slik jeg ser det trenger du bare bytte selve panelet som holder cdspiller og varmejusteringa :wink: dette finner du på ebay, tillogmed i carbon 8) hanskerommet kan du prøve å sprette av denne "kolossen" som er laget oppi dit, evt finne dytt hanskerom :wink:

For best mulig resultat må du kjøpe ny fanger. Du skal være utrulig god med plast for å få dette bra til. Men, øvelse gjør mester.

Lykke til :)

ps, vi liker mange bilder :)
for den lille sprekka der er det ikke nødvendig med ny støtfanger :P går fint ant å rette den skaden, og siden den er så langt ned er det bare en liten skade og den blir ikke så lett å spotte om du gjør feil :wink:
Det er nok desverre mer :( Den sprakk op på 2-3 steder til :/ skulle parkere hos en kompis med veien knakk litt for mye, så trøkka fangern ned i bakken...
 #407555  av DanielJ
 
Kan fortsatt repareres lett! Er jo glassfiber så det er ikke noe problem å fikse igjen :)
 #407558  av 3rlend
 
twosrus.com!

så er det vel mr2ben.co.uk eller noe slikt.

eller så er det GARRANTERT noen her inne som har deler liggende å flyte :)
 #407566  av Henrik.W
 
Takk ^^

Skal snart begynne med å finne ut hvor jeg får tak i det jeg trenger rimligst mulig ;)

Men kan jeg bruke f.eks. interiør deler fra en 1995 i en 1991 MR2? :p
 #407579  av EXS
 
tøff bil dette her :)

kanskje poppe på en liten aluplate rundt der eksosen stikker ut for og skåne fangeren litt ?
 #407682  av Henrik.W
 
EXS skrev:tøff bil dette her :)

kanskje poppe på en liten aluplate rundt der eksosen stikker ut for og skåne fangeren litt ?
Det kunne faktisk bli rimlig bra ;) Ellers har jeg tenkt litt på sånn varmeteip eller hva det kalles :p