TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Project T22

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #401855  av Mr_Storbrua
 
3S-FE og 3S-GE er jo igrunn samme motoren, kun toppen som er forskjell. Så burde jo være greit plass til en 3S-GE oppi der, uten alt for mye tull..
 #407720  av McLarren
 
Dette må vell være bilen det går senest med her på forumet... :lol:
Men, litt skjer jo alltid, har gjort klar 17" felger til sommeren, fiksa litt på annlegget, ny reg. reim og vannpumpe med tilbehør, og passert 190k kilometer. :)

Venter nå bare spent på våren. :D
 #407759  av 3rlend
 
er det kjempe dyrt å importere caldina? :)

husket bedtefar knuste sin avensis, så fikk pappa den.
han hadde planer om caldina motor og caldina alt egentlig:P

men det ble ikke slik :P
 #407795  av McLarren
 
10.000,- for en Caldina motor er ikke ille :D

Men ja soting er på planen, venter på svar fra en som driver med det om hva han skal ha for jobben. Når det kommer til senk er jeg litt usikker... Etter det ble montert effektanlegg tar bilen neddi fartshumper og ved ujevn vei om jeg har passasjerer i baksetet eller mye bagasje. Så dette blir nok satt på vent. :)
 #407844  av 3rlend
 
caldina er jo en avensis :P
får du med alt. (motorfester, ledningsnett, girkasse) så vil jeg tro det er plug and play :P
caldina er jo da levert med 4wd. hmm.. toyparts har ivertfall utført operasjonen. send pm til han :)
 #407868  av McLarren
 
Sendte han pm for leeenge siden uten å få svar :(

Men Caldina er kun stasjonsvogn, usikker på om det passer overens med sedan.
Motorbytte blir nok kun med tankene enda, skal prøve å tak i Caldina GT-T styling iallefall. :)
 #407900  av 3rlend
 
ja! gtt grillen og panseret er jo syyy-hykt rått :D
 #409889  av mr292
 
McLarren skrev:10.000,- for en Caldina motor er ikke ille :D

Men ja soting er på planen, venter på svar fra en som driver med det om hva han skal ha for jobben...
om det er proffsoting du skal ha, så er det jo en bedrift "like ved" jobben som bare driver med soting. mellom Jula og nilsson trelast.
 #410579  av McLarren
 
Har, ENDELIG, fått på sommerhjula! :D

Hva syns folket? :)
Vedlegg
DSC_0007.JPG
DSC_0007.JPG (472.29 kiB) Vist 15317 ganger
DSC_0008.JPG
DSC_0008.JPG (625.73 kiB) Vist 15317 ganger
 #416621  av McLarren
 
Planene om å skifte motor nærmer seg, har bare mer og mer lyst på turbo for vær dag som går. Fant blandt annet denne på eBay: http://www.ebay.com/itm/TOYOTA-CALDINA- ... 4e&vxp=mtr :D

Noen som vet om 3S-FE/3S-GE girkassa tåler turbomotoren? Eller bør jeg bygge om til 4wd (som frister mest av alt)? :D
 #416622  av ArildM
 
Spennende dette. Klar for runde 2 vs smokey nå ? :mrgreen:
Blir det ikke myyyye jobb å konvertere til 4x4?
 #416624  av ArildM
 
Siden ingen andre svarte, så må jeg bare si at felgene kler bilen svært godt :)
Er en liten sleeper dette ja ;)
 #416627  av McLarren
 
Usikker på om det blir mye jobb å bygge om. Stasjonsvogna, altså Caldina, ble jo levert med 4wd, og er vell ikke mye forskjell på undersiden på disse to vil jeg tro. :)