TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • girkasse til mk4

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #408247  av gossgoss
 
mye tåler egentlig en automat kasse (hk) ?
og hvor mye tåler en manuell kasse ?
 #408251  av FS-Styling.no
 
Automatkassa vet jeg ikke.... Men fint lite tror jeg så lenge den ikke er preppa...
W58 5 trinns manuell sies og skal tåle 550 på hjul, meeeen, kommer helt an på kjørestil...
R-154 5 trinns manuell... 6-700 sies det på supraforums...veldig usikker....
V160/161 tåler et hav av hk... tatt ut 2000 Nm på den kassa... Men 800-1000+++ vil jeg anta går som en lek... Kommer også an på behandling selfølgelig...
TH400 automat sies at skal tåle rundt 800 på hjul, men vet om folk som har over 1000...
 #408262  av gossgoss
 
k har orginal automatkasse :P så bare lurer også skal jeg kjøpe turboen til bjørnalf :P så er greit å vite :P
skal vel bygge om til manuell, men det blir ikke før til neste år :) om jeg ikke får bygd om så får jeg vel gå for th400 kassa da:)
 #408300  av gossgoss
 
Boost Logic Supra TT Auto Upgrade Transmission Toyota Supra 93-02.

Funker denne kassa til 500 _ 600 HP på hjula ?
 #408310  av toysupra
 
Sist jeg forhørte meg ang automat kassa, fikk jeg til svar fra usa gutta, 500 hk all day long bruk, men over 500 hk måtte jeg begynne og tenke på kassa og herjing.
Jeg kjøre standard alt så vet ikke hva den tåler av juling da jeg ikke har testet dette selv.
Men det virker for meg og være en ok automat kasse.
Mvh Espen
 #408316  av 2fast4u
 
500hk på org aut er det som sies, og noen kjører mer enn dette også, feil kan skje og kasse kan ryke lenge før 400hk også.
Er endel diskusjoner om hvem kasse som er best hvis du kjører mye hk, men BT kassene holder godt.
Et annet alternativ er Titan Motorsports steg 2 kasse og en god hi stall converter.
Kommer ann på hva du skal bruke bilen til.

http://www.titanmotorsports.com/tmsst2suautr.html

Dem trenger en kasse (core) for å bygge på, men dette får du kjøpt billig i USA, frakt var heller ikke så jækla dyrt.

Ringstad kan også bygge automat til 7-800hk, men koster en god del mer enn dette.

:wink: