TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nye kammer eller ikke?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #412228  av MOTORSPORTHUSET
 
når bilprodusenter lager bilene sine tester di det så til di grader..
eks setter di 5 motorer på rad
med full gass hall gass osv
motorene står stå i dagesvis på full peis og før di bestemmer at di kan masseproduseres og oppi bilene..

vis toyota hadde vært det minste i tvil om at shimsene i løfterene dems kunne hoppe ut på 7300rm så hadde di ALDRI. brukt den løsningen.

det at din st185 hoppet ut er for di at den enten var for mye klaring på eller fordi at du har oppgraderte kammer..
en plass går grensen men ikke med std kammer og under 7300rm og med riktige klaringer.

og ja du får et ok.langt register med org kammer og 400-500hk.
du vil ikke klare og få et lengre register med masseproduserte med kjøpbare oppgraderte kammer. som eks.256g. på under 7300rm. da vil du senke spoolupen..i forhoild til orginalt. skal du bytte til slike kammer så må du opp på turtall ellers er hensikten vekk.

men vis du fikk gti kammer eller eks custom 240grader med 12 i løft da ville du klart og få kjappere spoolup..
 #412316  av loft
 
Utrolig hva man lærer :D
Må ta en diskusjon med kompanjongen om hvor mye penger vi skal legge i bilen og om vi vil ha best muligheter i fremtida med å bygge videre på den eller selge.
Blir det siste (altså selge med tiden, når den er ferdig og kjørt litt) så dropper vi kammer og porting. Kan vi heller legge penga i annet snacks:)