TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #414536  av ArildM

Den så jo svært bra ut :) Kanskje man skulle ha hatt noe liknende selv :)
 #414537  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Imponerende jobb med å den girkula fin igjen :!:
Du skulle hatt et før og etter bilde :wink:

Må jo påpeke for utenforstående at det var min gamle girkule, som satt på bilen for tre år siden når jeg fikk bilen. Ikke den orginale girkula med fargede sømmer, som jeg har hatt i bilen de siste årene :wink:
Tusen takk Magne :) Ga den en "kjærlig hånd" så fort jeg kom hjem og satt vel i rundt 2-3 timer ;) Er man perfeksjonist, ja så bruker man litt ekstra tid hehe.

Ja skulle ha tatt et før bilde.. Beste jeg kunne finne var et bilde av interiøret ditt, slik det var da du kjøpte bilen :)

NÃ¥:

Før:

Nei det er viktig å påpeke at det ikke er den med blå sømmer. Den var utrolig pen og var sikker på at det var blå tråd og ikke maling! Har lyst til å prøve det selv, men må evt. finne egnet type rød maling.. Usikker på hva som er slitesterkt nok.. Akvarell muligens?
 #414538  av GhostRider88

ArildM skrev:Den så jo svært bra ut :) Kanskje man skulle ha hatt noe liknende selv :)
Hyggelig med slike tilbakemeldinger på jobben man gjør :)

Original 93+ kule er virkelig å anbefale på en 93+ girstang. Ble 100% overbevist da jeg prøvde å gire med Magne sin 8) Tight og presist.
 #414539  av magnesmurf

Tror du må ha noe som trekker inn i stoffet på trådene og holder seg der.
Aner ikke hva som ble brukt på min, men multibil gjorde jobben.
Kan jo tråle pcen min for gamle bilder av girkula :P
 #414543  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Tror du må ha noe som trekker inn i stoffet på trådene og holder seg der.
Aner ikke hva som ble brukt på min, men multibil gjorde jobben.
Kan jo tråle pcen min for gamle bilder av girkula :P
Mulig at akryl kan brukes, da det er vannbestandig og kan brukes på blant annet stoff og lær. Tar en tur på europris i marra å sjekker utvalget der.

Bilder liker vi ;)
 #414547  av magnesmurf

Fant desverre ingen gode bilder av girkula slik den så ut før.
Bare det samme bildet som du brukte.

Hvordan er det å bruke skokrem til noe sånt? Du får ikke sorte hender av å holde på girkula?
 #414562  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Fant desverre ingen gode bilder av girkula slik den så ut før.
Bare det samme bildet som du brukte.

Hvordan er det å bruke skokrem til noe sånt? Du får ikke sorte hender av å holde på girkula?
Det går helt fint ;)

Så på nytt å det jeg har brukt er ikke skokrem, men skinn impregnering (Renapur skinnbalsam) som trekker inn i skinnet og gjenoppfrisker den originale fargen. Smitter ikke av og varer i mange år :)

Dette produktet jeg brukte:

Pleier og impregnerer alt av glatt skinn og lær, sko, jakker, møbler... Bare fantasien setter grenser.
100% rent naturprodukt. Består av Bivoks og Jojoba oljer.

Har nå også fått fatt i rød emaljelakk (19 BRIGHT RED 50ml GLOSS Enamel Tinlet) og en tynn-tynn pensel:

Blir litt pirk, men så vil jeg at resultatet skal bli bra :)

Her er forbildet jeg skal prøve å gjenskape etter beste evne:

Vurderer også å lage male på en "Midship runabout" logo i rød som bildet under:

Men er usikker på hvor bra det blir..
 #414578  av magnesmurf

Har han sluttet å lage girkuler? Så faktisk litt på de når jeg skulle ha min, og det så ut som en god erstatning.

Du skal ha cred for at du orker den pirkejobben med maling 8)
 #414579  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Har han sluttet å lage girkuler? Så faktisk litt på de når jeg skulle ha min, og det så ut som en god erstatning.

Du skal ha cred for at du orker den pirkejobben med maling 8)
Ja han har dessverre sluttet. Var noe importør greier leste jeg på det engelske mr2 forumet. Hadde bestilt der om de fortsatt var til salgs, men syns at kule jeg fikk av deg og som jeg nå har lagt litt arbeid ned i er bedre, siden den er original ;)

Med god musikk og wheeler dealers på TV, så gikk malingen ganske greit den :)
Bilde
 #414607  av ArildM

Så på de girkulene jeg også, synd de ikke er å få tak i lengre.
Kred for overhaling av girkule, er sånne små detaljer som utgjør myye synes jeg 8)
 #414609  av GhostRider88

ArildM skrev:Så på de girkulene jeg også, synd de ikke er å få tak i lengre.
Kred for overhaling av girkule, er sånne små detaljer som utgjør myye synes jeg 8)
får håpe noen mr2 ildsjeler begynner å lage de igjen ;)

Å ja er de små detaljene som utgjør forskjellen. Blir liksom en helhet over interiøret mitt når det videreføres diskrede røde detaljer 8)
 #414625  av GhostRider88

T10 og T5 diodene har kommet, så nå blir det endelig litt mer fremgang. Legger ut bilder når jeg har skiftet led-dioder i:

Skilt-lys (T10)
Park-lys (T10)
Bagasjerom (T10)
Lysring rundt tenningslåsen (T10)
Askebegerlys (T5)

#414644  av GhostRider88

Da har jeg holdt på en del timer (16.30-20.30 :!: ) og mye av årsaken til at det tok så lang tid, var at jeg plundret en del med ulike skruehylstere (de som ligger utenpå de 4 bakre på midt-armlenet, samt vannslipt med 2000 papir, rubbet og polert opp den ene sidemarkøren på sjåførsiden)

Viste seg også at jeg hadde både askebegerholder med lys, samt lys i sigarett tenneren. Pærene som var gått bare :P jaja har noen ekstra deler da i allefall ;)

Å jeg fikk ikke til å bytte til led i lysringen rundt tenningslåsen. Var en større skrue i forkant og to mindre i bakkant, som jeg ikke kom til... Noen som vet eksakt fremgangsmåte på hvordan dette skal gjøres? Er det mulig å brare vri pæreholderen ut i bakkant? Kjente nemlig pæreholderen/ledningen som gikk inn i illuminasjons rommet.

Uansett her er bildene fra dagens økt:

Skiltlysene:

Kofferten:

Led i parklys:

Klargjort for å skifte til 97 girstang og plate:
Sist redigert av GhostRider88 den 30 jun 2012 23:28, redigert 1 gang totalt.
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 102