TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #414884  av Drafter

celicat23 skrev:http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=35713054

Hvis noen klarer å få svar fra han nissen der om litt basic ting om den S3'n, så gi meg en melding 'a... Mailet han i 2 dager for å prøve å få svar på om bilen er norsk, rust osv - men første dagen hadde han ikke tid, men skulle svare meg på slutten av dagen. Og dagen etter, når jeg enda ikke hadde fått noe svar, så sendte jeg en mail for å purre på han... og den har jeg aldri fått svar på.

Mao en SKIKKELIG selger han fyren der :roll:
a3 er fortsatt homo bil. og hva er den plasikk driten på panseret?
 #415021  av FT86

noen som har 2 ts-ogn skiltrammer som de vil selge meg?
 #415030  av ArildM

Vi har egen nettbutikk da, sånn om du kikker øverst på menyen på TS-ogn.no :wink:
www.ts-ogn.no/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=31

Husk også at man kan ta kontakt med Dag (MR2i) direkte om det er noe som ikke ligger i nettbutikken. Han ordner trykk på stort sett alt :)
 #415032  av FT86

ArildM skrev:Vi har egen nettbutikk da, sånn om du kikker øverst på menyen på TS-ogn.no :wink:
http://www.ts-ogn.no/index.php?option=c ... &Itemid=31

Husk også at man kan ta kontakt med Dag (MR2i) direkte om det er noe som ikke ligger i nettbutikken. Han ordner trykk på stort sett alt :)
jaja vet om nettbutikken men orka ikke sette opp paypal igjen :)

får vel bare krype til korset da...
 #415033  av ArildM

MÃ¥ jo ha Paypal, bruker min ofte til random dilldall fra ebay / dealextreme / dinodirect :)
 #415035  av FT86

ArildM skrev:MÃ¥ jo ha Paypal, bruker min ofte til random dilldall fra ebay / dealextreme / dinodirect :)
Jeg har jo paypal men ikke satt opp på mitt kort :)
 #415076  av harared

Var sekunder fra og utføre en road rage idag. Er det noen lov som sier at Harley Davidsen fjols med skinnvester og badass attitude absolutt må kjøre kortesje når de er på tur og at trafikkregler ikke gjelder for dem?? Tydeligvis noen som har sett for mye på Sons of Anarchy... :roll:
 #415078  av ErikG

ke25-toyoglide skrev:Synd, eg ser det nå :(
Når andre merker som mener de er blitt bedre kvalitet (spesielt koreanske) setter OPP garantiene, så setter Toyota de NED..... er det fordi de mener det er blitt dårligere kvalitet :?:
Ser og at de har TAXI garanti.... den gjelder i 5 år/300.000km, og det er stort sett priuser...
Viss en tar et søk på google, finn (eller forumet her) så er det ikkje mange sakene en finner med batteripakkebytte. og de har vore i en del år allerede, så eg hadde nok satset på 10-15 års holdbarhet, og så lenge skal ikkje eg ha bilen :lol:
Tror jeg jobber på en av Toyota avdelingene i Norge med flest Taxier, er solgt over 50 prius taxier. På de er det veldig lite feil. Eneste gjengangerne er hjullagere foran. På nye priusen er det vel bare en eller to biler vi har skiftet hybrid batteri på, men når ett nytt batteri koster rundt 20k så er ikke det en dyr affære med tanke på hvor lite feil det faktisk er på bilene som har gått over 200k..

Nå med Pius+ tror jeg det vil bli enda ett stort salg av taxier. 7 seter gjør at de kan ta høyere priser og med så lave driftskostnader som er på Prius blir dette en gullgruve for taxi næringen. Tidligere har de som ville ha 7-seter kjøpt Land Cruiser. Du får 4 Prius+ for en Landcruiser...
 #415081  av ArildM

harared: Blås forbi den og sett på den Toyotan til magdi sangen mens du rekker finger dem :mrgreen:

ErikG: Ergo er det så lite deler som kan gå i stykker på en slik bil at det du sparer inn i deler som en normal bil som bruker bensin eller diesel, kan du heller bruke på å kjøpe en batteripakke? Kult :) Bra å høre at hybrid ikke bare er gimmick.
 #415112  av ke25-toyoglide

det går maaaange prius taxier rundt om...... det sier litt.
god plass i de og. :!:
Når eg hadde 2 bakovervendte barnestoler, så var det bra plass fremme for det. Og det er ikkje mange som får til.....
eg hadde prius i 5 år, og 70tusen km, og 0 feil.
ikkje en rustflekk, (mesteparten er plast :lol: ) og eg kikka godt under og.
Tok servicer selv, og handla delene på hellanor.
Det var bare olje/oljefilter/kupefilter.
Kjøper hadde bilen på test, og det var null feil på den....
Desverre er det maaaange biler som har store mangler på 5 år. både teknisk, og rustmessig :(
 #415113  av ke25-toyoglide

Eg var ute og prøvekjørte Prius + 7seter :D
kjekk bil, det er mer enn en kan si om møte med selgeren :shock:
Han hadde en ovenfra og ned holdning, som eg håpte toyota hadde kvitta seg med etter de siste årenes dårlige PR.....
Eg prøvde å booke prøvekjøring på nett, men det gikk ikkje, for de hadde ikkje Prius + som valg....
Toyota Haugesund "nyheter" var det en sak fra 2009, en fra 2010 og en fra 2011 (CA)
Her burde de lagt ut MYE mer info, f.eks at de har fått inn Prius 7seter til prøvekjøring......
Når eg sa det til selgeren, på en meget fin måte, så bare avfeide han det....
Bilen virka grei, for de som har litt ldre unger, helst uten barnestol i det hele tatt......

Det er 3 seter i "midten" og 2 seter bak.... det er nok normalt på en såpass liten bil, men det gjør at å feste de ungene som sitter bakerst, er en trang jobb.....
ene sidesetet må dras frem og vippes frem, og det lar seg selvfølgelig ikkje gjøre med barnesete i. at det heller ikkje kan stå barnesete i midtsetet, det gjør det straks verre.....
står det 1 babysete og et bakovervendt 9-18 sete i de vanlige baksetene, så får en ikkje vippa frem sidesetet for å komme baki.
det sidesetet kan heller ikkje tas ut, det er fastskrudd.....
Til midt bruk, kunne eg godt tenkt meg å tatt det ut. trenger ikkje alle syv setene.
det er vanlige dører på bilen, mazda 5 er mye kjekkere med skyvedører. det gir bedre plass inn/ut av bilen, og en slipper bekymre seg for bulking av nabobil osv.....
den forrige Prius eg hadde, kosta 320tusen ca. det var nesten toppmodellen.
eg hadde lyst på toppmodellen her, siden den hadde "precrashsystem" bl.a.
Den kommer på 400tusen.... det er ganske mye opp :shock:
den forrige importerte eg fra danmark helt ny, og fikk til 260tusen, og solgte for 150tusen etter5 år....
er lite trolig at eg får 290tusen igjen for denne etter 5 år....
det vil sei et vesentlig dyrere bilhold.
Selgeren såg Ingen problemer med løsningene, eller å fylle opp bilen med unger og bilstoler.....
Den mangla og mange av de kjekke oppbevaringsrommene som den gamle hadde....
bagasjerommet var heilt greit, selv med alle setene i bruk. så sant du ikkje skal på ferie med barnevogn og reiseseng, då sliter du :D
SÃ¥ altialt ble eg litt skuffa.... trist men sant
  • 1
  • 834
  • 835
  • 836
  • 837
  • 838
  • 1173