TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • TS-ogn (landstreff) 2013 - Trondheimsfjorden rundt?

  • For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter
 #415504  av ArildM
 
Da fortsetter vi diskusjon rundt et mulig TS-ogn landstreff med en definert kjørerute hvor målet er å samle mest mulig TS-ogn folk, eller Japanske biler generelt sett, for så å ta en felles tur en eller annen destinasjon i Norge :)

Lufting av ideen starter her i denne tråden:
http://www.ts-ogn.no/index.php?option=c ... 5&start=30

Og håper den kan diskuteres videre i denne tråden :)

En mulig ide er å kjøre Trondheimsfjorden rundt? Da har vi felles start et bestemt sted og kjører turen rundt Trondheimsfjorden med forskjellige stopper langsmed veien. Obligatoriske faktorer er sol, svingete veier og masse Toyota/Japansk bilfolk :wink: Hadde vært kult om vi hadde endt opp et eller annet sted hvor vi kunne stoppet og overnattet, med tilhørende pilsing og grilling? :mrgreen:

Vet ikke om det er realiserbart i år, men hadde vært veldig morsomt å fått med flest mulig på en sånn tur til neste år :)
 #415506  av MR2i
 
I år er kanskje litt vel optimistisk.. :) Noe sånt bør settes av dato ganske tidlig for det er mange som har ferie, arbeid, andre ting som gjør at man gjerne vil planlegge litt.

2-dagers sak hadde vært gøy! Fleste må jo overnatte om de kommer langveisfra uansett.. sånn som meg. Avreise en lørdag morgen på et gitt sted i Trondheim.. kjøre rundt og overnatte på en bra camping på Fosenhalvøya med grilling og skravling i de små nattetimene..

Da kan jeg reise oppover på fredag ettermiddag, overnatte i Trondheim og så starte turen dagen derpå. Folk langveis fra kunne feks hatt felles sted å overnatte på i Trondheim denne fredagen da..
 #415523  av MR2i
 
ArildM skrev:Synes dette høres ut som en plan allerede :D
Ja, interessant tanke i hvertfall.. :)

Folk må gjerne komme med kommentarer om dette er noe som virker å være interessant...
 #415536  av FT86
 
jeg vil også være med.... orker ikke kjøre til trondheim først lissom... kjør til oslo f.eks? eller til tusenfryd? så kunne vi møttes på parkeringen der (hvis det blir jævlig mange så blir det jo plass :)
 #415544  av MR2i
 
FT86 skrev:jeg vil også være med.... orker ikke kjøre til trondheim først lissom... kjør til oslo f.eks? eller til tusenfryd? så kunne vi møttes på parkeringen der (hvis det blir jævlig mange så blir det jo plass :)
Da blir det jo mange som må kjøre like langt for å komme dit først.. så det blir likt for alle.

Da jeg er på "Den store styrkeprøven" så er det fort 70-80 mil å kjøre før man kommer frem..
Dessuten er det nok litt morsommere å kjøre på steder man normalt ikke ferdes.
Regner med at det ikke er så mange som har vært på Fosenhalvøya.. :)
 #415549  av FT86
 
sant sant, det er dumt det er så sykt langt bare. fosen what sa du ? :P
 #415581  av MR2i
 
FT86 skrev:sant sant, det er dumt det er så sykt langt bare. fosen what sa du ? :P
Sykt langt? Bor du i Roma eller sørspania?

Alt under 120 mil på en dag er kort! Jeg har kjørt fra østlandet opp til Trondheim, spist pizza på Egons og reist hjem samme kveld en gang.. hehe..

Fosen ja.. nordsida av Trondheimsfjorden :)
 #415586  av ArildM
 
Fint område forøvrig :D
Klarer dere gutta i sør eller nord å planlegge et treff så er det ikke noe problem å ta turen for min del. 50 mil er en fin dagstur for å nå målet man skal til. 70-90mil begynner å bli langt. 120mil er litt over det jeg orker å kjøre en dag :wink:
 #415610  av MR2i
 
Da er det ikke lenger landstreff. :)

Formålet med det er jo å komme til nye og spennende områder hvor veiene åpner seg og har det gøy. Ene året er det kanskje bare 20 mil å kjøre, andre året 80 mil.

Stadtlandet, Skudenes, Sognefjorden.. Røros og Femunden, Bud, Frøya+Hitra, Strynefjellet...
Man kan også kjøre over kjølen og slå seg sammen med svenskene og kjøre Vänern rundt, Mora og omegn.. Småland med Emil i Lønneberga..

Det er bare å boltre seg.. :)
 #415621  av ArildM
 
Jeg liker ideen om en årlig langtur med TS-ogn :mrgreen:
Tenker vi kjører førstetur rundt trondheimsfjoren til neste år så får vi se hvem som blir med :)
 #416094  av Tribalti
 
Blir meget gjerne med jeg iallefall :)
 #416097  av MR2i
 
Ganske morsom tanke dette hver gang jeg er innom den.. :)