TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Forsterket innmat i girboks IS200

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #415957  av Holger
 
Siden det uler en del i kassen min så vil jeg overhale den i vinter, da jeg kom plutselig over dette på finn:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=34031268

Noen som har erfaring med sånt eller skal jeg bare kjøpe alt på forhandler?

Det er jo også dobbelmasse svinghjul på IS, som jeg tenkte jeg kunne bytte ut når jeg først er ute med kassa. er det noen muligheter å bygge om til fast svinghjul med normal clutch? :)
 #416006  av Holger
 
ja, du sier noe der :)
får høre på toyota hvor mye de skal ha for alle lagre
 #416007  av Zepticon
 
Holger skrev:ja, du sier noe der :)
får høre på toyota hvor mye de skal ha for alle lagre
Er det kompressor på den?

Har papirene på at bilen tåler 205hk (om du vil ha dem), så da kan du jo godsnakke med Petter Killingberg nede på trafikkstasjona og spørre om det er god nok dokumentasjon for å sette sammen et eget kit.
Kompressorn er jo samme som står i Mercedes, ramme for å montere den på, samt IC og rør kan man mekke selv, og chip kan kjøpes fra produsenten som laget til TRD, og da burde det være innafor det som er godkjennbart.

(og seff kjøre den rett hjem i garasjen for å bygge med smidd innmat og større reimhjul på kompressorn etter godkjenning :mrgreen: )
 #416027  av Holger
 
ikke kompressor nei, skulle hatt :roll:
 #416065  av Holger
 
bare for opplysning: Det er komplette drevsatser de selger, med alle girene. Pris rundt 50k, skal tåle en 400-450 hester med den drevsatsen :)

ser på nettet at girbokser som kun har gått 60k + bare ligger rundt 6-8 tusen, så blir vel billiere å lettere å kjøpe en brukt boks en å overhale den jeg har :) er ikke alle som merker ulingen heller, men jeg gjør det, prøv med en annen olje kanskje :P
 #416236  av harared
 
Stiv pris for drevsatsen ja.
Prøvd og bytta olja eventuelt sjekkka hvordan den er?
Har vært enkelte som har klaget på ulyd i manuell kassene, men har ikke hørt om havari av den grunn.
 #416300  av Cigaro
 
Har samme ulyd i kassa, skiftet olje, var endel spon i oljen fra lageret.
fylt på ny olje med prolong oljetilsettning.
Har kjørt 4000 km etter at ulyd kom - med ny olje, kan ikke si at ulelyden har blitt bedre, men den har heller ikke blitt værre :)

Finner jo byttekasser på ebay FRA England ned til 2000kr, +frakt ;)

Kan legge til at ulelyden fra girkassa på min bil ved pådrag høres ut som en 67' kompressormatet Mustang :P
 #416302  av Holger
 
uler ikke så mye fra min, bare litt :) så skal prøve med qmi rens og ny olje først :)