TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Knirkelyd ved sving

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #406215  av aagefs
 
Jeg oppdaget i går kveld at jeg får en knirkende lyd ved svinging på min 2002 IS200.
Samme lyden dukker opp når jeg kjører over fartshumper, og dytter bilen ned foran til høyre.

Jeg regner med det er noe i hjuloppheng/lignende på høyre side, men er ikke sikker. Noen som har vært bort i lignende, og kan gi noen tips?
 #406224  av Geir
 
Lurer på om dette er bevegelse er bremseklossene? Søk litt på forumet. Disse lydene er vanlige på 1. gen IS.
 #406229  av Holger
 
om det er bremseklosser så rakkler det nok mere en det knirker.. Sjekket stabstagforingene dine? veldig ofte at sånt knirker når det er kaldt hvertfall.

men for all del, bare kjenn på bremseklossene også, om de er løse eller noe...
 #406242  av aagefs
 
Kan stemme at det kun forekommer når det er kaldt, har vært rundt -10 her de siste dagene. Vil dette gi seg når det blir varmere da eller?
Tror ikke det er bremseklossene, sjekket at alt sitter fast tidligere i dag.

Kanskje dere kan tolke noe ut ifra disse bildene? Må innrømme at hjuloppheng og greier på bil er ganske far fetched fra mine kunnskaper, da fly er mitt fagfelt!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Prøvde med litt silikonspray i går kveld, ser vel litt av den på noen av bildene. Hadde en midlertidig virkning men lyden kom tilbake i dag.
 #406243  av 2fast4u
 
Prøvd å smurt litt på di indre stabstagforinger ?

Bærekuler er ikke beregnet for smøring, men det finnes nåler som hul inni for å få sprayet fett
inn i gummimansjetter, ellers blir det bytte.

:wink:
 #408324  av moekkamann
 
Nedre bærekule
prøv å fyll den opp med rustløser gjennom mansjetten og se om lyden blir borte..
ødelegger den uansett ved å punktere mansjetten da..
 #416618  av aagefs
 
Lenge siden jeg har skrevet update her, men kort tid etter posten ble opprettet fant jeg ut at nedre bærekule var gåen. Stakk et hull på den og sprøytet inn ProLong, og dette gjorde at ulydene forsvant. Har bestilt meg ny nedre bærekule nå, så får vel skiftet denne innen de nærmeste dagene!