TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Project T22

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #416648  av 3rlend
 
McLarren skrev:Usikker på om det blir mye jobb å bygge om. Stasjonsvogna, altså Caldina, ble jo levert med 4wd, og er vell ikke mye forskjell på undersiden på disse to vil jeg tro. :)
det kan fort være veldig stor forskjell min kjære venn :P

celica gti har ikke tunellen til mellomakslingen som celica gt4 har. noe i den duren :P
så kan jo støte på det problemet her også.

men toyparts har gjort det på sin avensis, da kan du gjøre det på din ;)

btw. 4.gen 3sgte er vist helt sinnsyk :P
de sier på mr2oc at den føles mer som en kjempe sterk na motor siden det praktisk talt ikke finnes turbo lag på den.

jeg sier gogogogogo :D
 #416650  av 3rlend
 
ble mye innlegg på meg her nå :P

om det har seg slik at det blir caldina motor på deg, så bytt rådene. de er kjent for å være veldig svake å tåler absolutt ikke like mye som 3.gen og 2.gen.
 #416654  av mr292
 
tror caldina motor blir mye styr. usikker på hvordan det blir med 4wd, men da må isåfall "hele" bakstilling/aksling byttes, om det er plass til en diff under m.t.p bagasjerom, bensintank osv.

som FWD prosjekt, er det vel vanskelig å ha vite om girkassa funker. den girkassa du har nå passer vel rett over på motoren, men vil kansje ikke funkgere om motoren/blokka får andre fester (for å i det hele tatt få plass) kansje vil motoren festes litt mer til en av sidene eller litt fram/bak osv. men kan jo hende. litt forskyvning går /fremover/bakover for drivleddene kan jo ta opp litt forflyttning. men ikke mye.

tror det er lurt å høre mer med toyparts. om dette, f.eks om chassiet må forandres, dyrt blir det uansett. trenger i hvertfall motor/girkasse/el.nett/mellomaksel/oppheng/bakstilling/aksler osv. muligens ny forstilling/spindler/nav om splines ikke passer, kansje bensintank osv. kansje også ombygging fra mekanisk til elektrisk speedometer (innv. ledningsnett/instrumentpanel) og å få justert den eksosen din litt :P

dette er jo bare om operasjon 4wd ikke byr på chassi problem. omfattende, men snart gjort om operasjonen ikke byr på chassiproblem som sagt. anbefaler i hvertfall å kjøpe komplett bil/delebil om du trenger alt dette.

MEN for å ikke fjerne alt håp, GT4 avensis hadde vært heelt rått. skulle gjerne hatt en slik bil selv om dette ikke byr på chassiproblem. godkjenning er jo muuuulig(drøyer denne) også. men vanskelig, tidskrevende og demotiverende.
 #416656  av ArildM
 
Er jo bare å sjekke deletegninger på Toyodiy.com så ser man jo fort om det er chassisendringer. Men vil sterkt tro det blir samme leksa som om man skal bygge om til GT4 Celica. Men uansett en kul ombygging 8)
 #416663  av McLarren
 
Har studert bilder av gulvplatene, ser ut som om det er likt på Caldina GTT og min sedan, forskjellig delenr da men. :)
Kløøøøøøøør i fingra, men ja, pengboka er ikke enig, skal ta en alvorsprat med den en dag, og se om vi blir enige, må nesten kjøre ihjel den gode, gamle 3S-FE motoren, som sikkert ALDRI kommer til å gå... :roll:
 #416664  av McLarren
 
3rlend skrev:http://www.ebay.com/itm/JDM-98-00-Toyot ... 120wt_1156

trollolololo
DO WANT! :shock:

Men dessverre heter jo sedanen Corona i Japan, men shit'au, må vell fikse meg PayPal konto ikveld. :lol:
 #416666  av ArildM
 
Bruk penger på motor først, så "go fast stickers og bling" etterpå :wink:
 #417972  av toypartsbergen
 
Å bygge om en avensis til caldina er ikke bare bare og av alle mine prosjekter som jeg har hatt oppigjennom årenes løp er dette den bilen jeg angret mest på at jeg begynte på, bakstillingen passer ikke, bilene er ikke like lange, er ingen fester til mellomakslingene, motor og gir passer ikke pga torpedovegg og rammevanger, så mitt råd oppi dette er, tenk deg om før du går i gang, iallefall om du skal ha 4x4.....
 #418271  av 3rlend
 
da driter du i 4x4 å har sleeper med 3sgte 8)
 #418395  av McLarren
 
toypartsbergen skrev:Å bygge om en avensis til caldina er ikke bare bare og av alle mine prosjekter som jeg har hatt oppigjennom årenes løp er dette den bilen jeg angret mest på at jeg begynte på, bakstillingen passer ikke, bilene er ikke like lange, er ingen fester til mellomakslingene, motor og gir passer ikke pga torpedovegg og rammevanger, så mitt råd oppi dette er, tenk deg om før du går i gang, iallefall om du skal ha 4x4.....
At det er lengdeforskjell på sedan og stv hadde jeg regna med. Men er det også lengdeforskjell på Avensis stv og Caldina GT-T?
Å ha en 3S-GTE FWD Sleeper hadde vært AWSOME, men hvilken girkasse burde man valgt da? Ettersom alle 3S-GTE tverstilte motorer er 4WD, sett bort fra MR2, om jeg har rett (?). Tåler kassa fra FE-motoren dette, eller er det samme kasse som på MR2 Turbo?
 #418427  av 3rlend
 
den står jo på 3sfe, så kassen fra 3sge/gte skal jo passe på motoren, hvordan det blir med fester vet jeg ikke :)
 #418504  av McLarren
 
Trur iallefall jeg dropper 4x4 dessverre, hadde vært utrolig rått men... :cry:

Meeen, har tenkt å få litt mer JDM-look på den. Hva tenker folket om gule grøftlys og hvite hovedlys? JDM? Eller bare harry? :)
 #418512  av ArildM
 
Kan jo bli kult det :)
Spørs om det går inn med resten av bilen?