TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mitt Supra MK3 2JZ prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #414366  av thomas_ja27
 
3rlend skrev:en kompis benket 444 hk på hjulene, det er kun byttet turbo og dyser, eksos og åpent filter. ALT annet er orginalt, til og med ic :P
dette er på mk4 supra :)

Kan du bytte dyser uten å gjøre noe med hjernen?? tenke den kom til å gå alt for fett da. Men hvis dette går så må jeg jo hive inn ei til bestilling med dyser og fuel rail :-)
 #417083  av TBS
 
FÃ¥r vel oppdatere litt :)

Det har ikke skjedd veldig mye her i det siste, lite ferie, myye jobbing og lite penger setter en liten motivasjonssperre...

Her er det jeg har gjort siden sist:

Letta 1jz Svinghjul
Bilde

6pucka ''action'' clutch fra DriftMotion, og forsterket trykkplate(ikke montert på bildet..):
Bilde

Hele paketet, Girkassa er overhalt og forsterket med deler fra marlin crawler, arbeidet ble utført av Martin Schanke, meget trivelig kar. Har aldri åpnet en girkasse før, så hadde lite lyst til å kødde til ting...
Bilde

Aluminiums servo-olje beholder med -AN6 inn og -AN8 ut, kjøpt fra driftmotion.. Før polering:
Bilde

Etter:
Bilde

MÃ¥..ha..-AN Koblinger :p
Bilde

er på fluefi*** håret om det går under panseret, lakkerer brakettene når jeg ser om det går, hvis ikke må det flyttes bittelitt på:
Bilde

Bilde
 #417085  av TBS
 
Jeg hadde ikke lyst til å bruke tid på å bygge om ledningsnettet, så jeg fant en på supramania (Kaizen motorsport) som hadde et 2-3 år gammelt 1994 mk4-supra ledningsnett som hadde blitt bygd om, og kjøpte det.. men det manglet selvfølgelig en ABS plugg, en konnektor til varmtvannsventilen, styreracket, og en haug med plugger jeg ikke bruker, så åpnet opp hele dritten, fjernet alt som har med det sekvensielle twinturbo systemet, traction control osv....

Ny tape, nye strømper:
Bilde

Den delen som kommer ut på turbo siden av motoren... Fikk ett par ledere til overs som skal til turbotrykks solenoiden :)
Bilde

De ekstra lederne ble også brukt til olje trykk og temp føler til målere i A-stolpa...
Bilde

Bilde
Sist redigert av TBS den 16 aug 2012 16:09, redigert 1 gang totalt.
 #417091  av Holger
 
Dette ser så bra ut! 8)
 #417093  av Stiansen
 
Vet av en som benket 551 hjulhk på en 2JZ med original hjerne og 550 dyser. Hvor lenge det er slikt er en annen sak.
 #417180  av TBS
 
Etter mye om og men fikk vi inn motoren i dag, det var digg :)

Bilde

Bilde

Må skru av turbo/manifold fordi wastegate røret kommer borti ramma, så må kappe og sveise litt :/
Så må heise motoren igjen for å få av manifolden .. kjipt opplegg.. yeye, ordner seg vel :)

Bilde

Her treffer'n:
Bilde