TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ferdigstilt prosjekt: oppussing av AW11

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #418014  av MR2i

Vi burde kanskje ha flyttet innleggene til egen tråd om AW11 - Aerodynamikk.. hehe..

De tok tilogmed opp om man brukte vifte på intercooleren med opp eller nedsug av luft og hva det gjør med aerodynamikken..

Kunne tenkt meg og prøvd den spoilerversjonen på den candyrøde.
Særlig ettersom jeg kjører såpass mye på bane. Men kunne tenkt meg glassfiber/carbon bakluke i samme slengen.. da kunne man jo ha laget spoileren med det samme. Det er nok oppskriften. :)
 #418015  av Mr2mr2

Tror jeg skal vurdere å flytte spoileren bakover :D..... var myyyyye fetere :) :)
 #418019  av ArildM

Enig med begge :)
Bilen blir mye penere, og den har faktisk en effekt.
Når du får lengre bakende på AW11en blir den bedre proposjonert synes jeg :) Ser litt kort ut originalt :)
 #418029  av Mr2mr2

Dumt jeg ikke fikk vite dette FØR jeg lakkerte :x , så jeg for heller lakkere opp spoiler og bagasjelokket fra delebilen, så har jeg begge deler :D
 #418044  av Mr2mr2

Arildm: Har du flere bilder av den røde mr2'en som spoileren er flyttet på?
 #418048  av MR2i

Mr2mr2 skrev:Dumt jeg ikke fikk vite dette FØR jeg lakkerte :x , så jeg for heller lakkere opp spoiler og bagasjelokket fra delebilen, så har jeg begge deler :D
Ja, var vel flere deler du skulle lakkere også..
Noen skulle ha laget en glassfiberversjon av den typen spoiler og solgt det til oss som ikke har kunnskapen eller motet..
 #418049  av Mr2mr2

jeg lurte på om jeg skulle begynne å skjere i "ekstraspoileren" og støpe og sparkle i vei.....
 #418052  av MR2i

Mr2mr2 skrev:jeg lurte på om jeg skulle begynne å skjere i "ekstraspoileren" og støpe og sparkle i vei.....
Du får lage en "mould" av den da.. og støpe en ekstra i glassfiber. Byr deg 800,- om du lager 1 til i samme slengen. :)
 #418054  av MR2i

Her er forresten en versjon uten å kutte i spoileren..
http://www.mr2.com/forums/mk1-body-kits ... -wing.html
 #418057  av ArildM

Fant den du også :) Synes ikke det så så veldig pent ut da :wink:
 #418065  av MR2i

ArildM skrev:Fant den du også :) Synes ikke det så så veldig pent ut da :wink:
Nei, men du så jo resten av bilen.. tror ikke forsøket var gjort så veldig godt i seg selv.
Men en mellomting tror jeg hadde gått an. Kuttet vekk midtbiten. Og bedre jobb på delene som støtter opp i hver ende slik at det blir helt sømløst.
 #418082  av Mr2mr2

MR2i skrev:
Mr2mr2 skrev:jeg lurte på om jeg skulle begynne å skjere i "ekstraspoileren" og støpe og sparkle i vei.....
Du får lage en "mould" av den da.. og støpe en ekstra i glassfiber. Byr deg 800,- om du lager 1 til i samme slengen. :)
tror ikke jeg får til så lage form, og støpe helt ny, siden den er hul inni. :P :oops:
, men kunne sikkert ha skjert og støpt for deg :D
 #418116  av MR2i

Her er hvordan:

[youtube][/youtube]

Tror du kunne ha solgt flere av den nye spoileren.. :)
 #418136  av Mr2mr2

for se om det blir til noe, men spørs...

Det har "oppstått" noe jeg lurer på, når bilen starter, og går, drøpler det vann fra eksosen, og når motoren begynner å bli varm, kommer det noe damp ut. Jeg frykter at det kan være en lekk i topp pakningen :evil:

Eller er det noen som kan komme med gode nyheter, om at motoren bare er sånn :D ?

Kan heller ikke skjønne at det er blitt lekk, bilen har ikke vert kjørt siden januar, men startet opp i ny og ne for at motoren ikke skulle "stå seg i hel".
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 27