TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problemer etter montering av fmic

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #419835  av Maveric

hei,

har montert intercooler i fronten på carlosen min. Nå starter bilen greit, men går på tomgang 10-20 sekunder så dør den. dette gjentar seg hele tiden. den starter greit med en gang men dør etter en liten stund. Prøvde å kjøre en tur med den i går. går greit litt så dør den. og noen ganger ved litt pådrag virket det nesten som fuelcut slo inn.
det jeg også har gjort som kanskje kan forklare litt:

montert åpent luftfilter på massemåler. satt ett T stykke før turbo hvor jeg har montert vakumslangen til tomgangen.

montert veivhusfilter på den "pipe'n" som kommer ut fra motor.

noen som har en ide om hva som kan være feil? setter stor pris på tips da motorkunnskapene ikke er helt på topp :wink:
 #419847  av Maveric

Har prøvd igjen i dag. Samme greia.starter greit men gir seg etter noen sekunder. Har gått over alt av koblinger. Har prøvd med startgass og såpevann for å se om det lekker noen plass. Kan ikke se noe. Jeg mistenker noe elektrisk. Virker som luftmåleren kanskje får noe feil signaler? Går det Ann å montere denne feil? Jeg har satt den samme som den stod før. Men alt er jo nytt av rør og slanger på innsugsiden. Kjøpte universal adapter til luftilteret som jeg tilpasset der hvor luftilter boksen var festet før. Kan dette ha noe å si?
 #419851  av donk2k

Prøv å sette veivhusventilasjonen tilbake til slangen etter luftmengdemåler eller plugg igjen den vakumslangen som går imellom toppdekselet og innsugsmanifoilen.
Mulig det kan ligge der.