TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mega squirt PNP.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #420558  av fdfx3

Hei, har for en liten stund siden hatt motorhavari i min Celica, driver nå å skal bygge ny motor og trenger derfor ett datasprut da jeg tror dysene mine begynner å bli små og dyse nr. 2 er trolig deffekt.
Har sett en del på forskjellige sprut og fant ut at Diy autotune har kommet med ett Plug and play til Celica/mr2 se link her: http://www.diyautotune.com/catalog/mega ... p-518.html
Har veldig lyst til å prøve dette da det er relativt rimelig i pris og ser ut til og være pnp som kommer med oppstartsmap og ser ut til og dekke de fleste behov jeg har.

Lurer derfor på om det er noen her på forumet som har prøvd eller kanskje kjenner noen som har erfaringer med dette sprutet?
Er fulstendig klar over at ikke megasquirt er det beste på markedet.

Takk for alle svar
 #420595  av ArildM

Er jo ikke akkurat helt plug and play dette, så det bør nok mappes for å få det gjort skikkelig. Så det ender fort opp med å bli mye dyrere enn du først har sett for deg :) Men bortsett fra det så er det vel ikke noe i veien med dette :)
 #420611  av fdfx3

ArildM skrev:Er jo ikke akkurat helt plug and play dette, så det bør nok mappes for å få det gjort skikkelig. Så det ender fort opp med å bli mye dyrere enn du først har sett for deg :) Men bortsett fra det så er det vel ikke noe i veien med dette :)
Nei ferdig mappa sprut finnes vell ikke, men det som menes med plug and play er vell bare at du slipper og kutte ledningsnett? er hvertfall sånn jeg tolker det.
 #420619  av ArildM

Jepp det stemmer :)
 #420633  av Staverh

Anbefaler å snakke med de som eventuelt skal mappe bilen. Ellers er det mange som bruker disse.
 #420634  av Zepticon

fdfx3 skrev:Hei, har for en liten stund siden hatt motorhavari i min Celica, driver nå å skal bygge ny motor og trenger derfor ett datasprut da jeg tror dysene mine begynner å bli små og dyse nr. 2 er trolig deffekt.
Har sett en del på forskjellige sprut og fant ut at Diy autotune har kommet med ett Plug and play til Celica/mr2 se link her: http://www.diyautotune.com/catalog/mega ... p-518.html
Har veldig lyst til å prøve dette da det er relativt rimelig i pris og ser ut til og være pnp som kommer med oppstartsmap og ser ut til og dekke de fleste behov jeg har.

Lurer derfor på om det er noen her på forumet som har prøvd eller kanskje kjenner noen som har erfaringer med dette sprutet?
Er fulstendig klar over at ikke megasquirt er det beste på markedet.

Takk for alle svar
Det er det beste på markedet til den prisen du betaler. Og etter min erfaring står det ikke noe tilbake på de dyrere utgavene, bortsett fra at du må lære deg alt selv ved å lese på forum, siden det er et OpenSource prosjekt:)
 #420635  av sleeper

Mye er du interessert i og bruke på dette da?
Hvor holder du til?
 #421039  av fdfx3

sleeper skrev:Mye er du interessert i og bruke på dette da?
Hvor holder du til?
Sorry trodde ikke det hadde skjedd noe på tråden her, hadde automatisk varsling men den fungerte vist bare første gang noen postet.

Nei altså helst ikke så alt for mye da motorhavariet kom ganske uforventet noe som plutselig tvingte meg til å bruke ett fjell av penger på deler, og maskinering av motor.
Så derfor er jo Megasquirten veldig interesant da den er forholdsvis rimelig, men kunne nok ha tenkt meg og brukt ett sted mellom 5-7500kr kanskje, må jo ha dyser pumpe rail slanger osv. i tilleg.

Holder til i i nærheten av Elverum ikke så alt for langt unna vålerbana (som jeg antar at du sikkert vet hvor er)

Tror ikke mapping skulle bli noe problem tror Flisundet mapper, dem sier da at dem mapper de fleste systemer og ligger bare en 15 min. kjøretur unna.
( http://www.tuningspesialisten.no/public ... geid=46752 )

Er det noen som foresten har peiling på sånn ca hva det kommer til å koste å mappe en bil? antar at dette er ganske individuelt men.